O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Forum 

Galeria floty - dyskusja związana z zasobami w galerii.

138 postów | Ostatnia aktywność na 16.12.2008 przez marekperkowski
M
marekperkowski 16.12.2008, 16 lat temu
Odp: Plany modeli
Dziękuje za odpowiedź! Emperi widziałem, ale nie interesuje mnie. Pewnie dlatego, że nie wykorzystane w Polsce :). Tak jak pisałem wcześniej - typowo krajowe :). Obejrzałem sobie dokładnie galerię floty rzecznej i zdjęcia - również zdjęcia modeli i przypomniały mi się wspaniałe modele w gablotach naszej Szkoły. Niestety z wielu powodów bawię się tylko "kartonami", ale przecież takim modelom niczego nie brakuje w wyglądzie. Pomysł z udostępnieniem takich materiałów w Galerii jest pomysłem dobrym. Chętnie wykorzystam! Pozdrowienia!
Odpowiedział(a) w Plany modeli
Teos
Teos 16.12.2008, 16 lat temu
Odp: Plany modeli
Witam serdecznie kolegę modelarza ;-) Mam trochę planów, pochodzących głównie ze starych numerów "Modelarza", w Galerii Floty umieściłem plany pchacza Emperi wyprodukowanego w Polsce dla Francuzów: [url]http://zegluga.szympanstudio.pl/thumbnails.php?album=32[/url] jest również H.P. Perkun [url]http://zegluga.szympanstudio.pl/thumbnails.php?album=63[/url] Pozostałe plany mam w postaci papierowej, zastanawiam się nad ich udostępnieniem w Galerii. Jutro jadę na barkę więc nie za bardzo mam czas na skanowanie, jak wrócę to może powalczę w wolnym czasie. Jeżeli chodzi o pchacze to mam jeszcze plany "Łosia" Pozdrawiam Teos
Odpowiedział(a) w Plany modeli
M
marekperkowski 15.12.2008, 16 lat temu
Odp: Plany modeli
Witam wszystkich szanownych forumowiczów! Dawno temu ukończyłem ZSŻŚ we Wrocławiu. Teraz ze starych czasów zostały wspomnienia i kartonowe modelarstwo. Gdzie można zdobyć jakieś materiały dotyczące floty śródlądowej? Chciałbym mieć w kolekcji kilka jednostek "Wielkiej Szuwarowej", lecz nie można zdobyć planów modelarskich. trochę pamiętam z zajęć na stoczni - Jestem kadłubowcem - ale to było jednak dawno. Jeśli mógłby mi ktoś pomóc - będę wdzięczny. Co prawda dostałem zaproszenie ze stoczni wrocławskiej, ale niestety nie mogę się wybrać do Wrocławia. I chyba dość długo nie będę mógł tam zagościć. Szczególnie interesują mnie zestawy pchane - brałem udział przy budowie Muflonów. Marek Perkowski Tychy m.perkowski5@chello.pl
Odpowiedział(a) w Plany modeli
Teos
Teos 16.04.2008, 17 lat temu
Odp: Awaria "Galerii Floty"
Dzięki Piotrkowi ( bo mnie szybko poinformował) galeria znowu działa:D Stało się tak również dzięki mojemu Kapitanowi który ze zrozumieniem podszedł do sprawy i udostępnił mi swój modem. Krótko mówiąc Galeria Floty działa !!! Zapraszam.
Odpowiedział(a) w Awaria "Galerii Floty"
zamek
zamek 13.04.2008, 17 lat temu
Odp: Awaria "Galerii Floty"
Witam Wszystkich! Wystąpiła awaria "Galerii Floty". Dostęp do strony jest niemożliwy. Na razie nie wiadomo jak długo może to potrwać.
Odpowiedział(a) w Awaria "Galerii Floty"
Teos
Teos 13.03.2008, 17 lat temu
Odp: Mały jubileusz
Minęło sporo czasu od mojego ostatniego wpisu, tym razem mamy trochę wyższe cyferki :D Po półtora roku istnienia Galerii Floty (pierwsza fotka zamieszczona 17 sierpnia 2006) miałem dzisiaj przyjemność przekroczyć cyfrę [b]5000[/b] w ilości plików w galerii. W momencie pisania tych słów mamy: [b]5002 plików w 231 albumach i 27 kategoriach z 538 komentarzami - wyświetlono 654533 razy[/b] Dziękuję wszystkim Użytkownikom, zarówno tym bardzo aktywnym jak i trochę mniej ;), to dzięki Wam i dla Was ta galeria istnieje.
Odpowiedział(a) w Mały jubileusz
Teos
Teos 03.03.2008, 17 lat temu
Odp: Rozszerzenie tematyki galerii
Cześć, cieszę się że pomysł się spodobał, oczywiście nie zapominam o polkich załogach, na barce B.Litmeyer na której obecnie pływam jest nas dwóch Polaków, na innych spotykanych barkach też często się słyszy język polski. Myślę że warto w jakiś sposób zaznaczyć obecność polskiej załogi na pokładzie, może w ten sposób jak u nas [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Luty2008_017.jpg[/img] poprzez namalowanie polskiej flagi ? A tak poza tym dzisiaj spotkałem w Duisburgu dwie polskie BM-ki - JANKO i BM ŁYKO 2.
Odpowiedział(a) w Rozszerzenie tematyki galerii
M
Marand 02.03.2008, 17 lat temu
Odp: Rozszerzenie tematyki galerii
Witaj,uwazam ze to super pomysl, zeby rowniez w ten sposob pokazywac jak rozwinieta jest zegluga w innych krajach.Piszesz,ze nie spotkales na Renie zadnego polskiego statku,za to na wielu renskich statkach spotkasz polskie zalogi. Pozdrowienia
Odpowiedział(a) w Rozszerzenie tematyki galerii
Teos
Teos 02.03.2008, 17 lat temu
Odp: Rozszerzenie tematyki galerii
Dzisiaj dodałem do Galerii Floty nową kategorię "Poza granicami Polski" [url]http://zegluga.szympanstudio.pl/index.php?cat=30[/url] Nosiłem się z tym zamiarem od dłuższego czasu, w końcu zdecydowałem się na jego realizację. Chciałbym pokazać jak wygląda żegluga w krajach rozwiniętych pod tym względem, poza tym pływam aktualnie na Renie i jak narazie nie udało mi się zobaczyć ani sfotografować żadnego statku pod polską banderą :( Zapraszam wszystkich do zamieszczania i oglądania zdjęć w nowej kategorii.
Odpowiedział(a) w Rozszerzenie tematyki galerii
Z
zgred 16.02.2008, 17 lat temu
Odp: Fotografie ze Szkoły Szturmanów w Elblągu
Na fotografii znajduje się też zdjęcie Tadeusza Kossa. Był on głownym dyspozytorem portu Żerań w Żegludze Warszawskiej.
M
MSzymanski 05.02.2008, 17 lat temu
Odp: Traugutt
Daleki jestem o twierdzenia, że jestem nieomylny ale z całym szacunkiem dla wieku i doświadczenia Pana stwierdzenie o nagiej i oczywistej prawdzie jest przejawem megalomanii. Ale po tej małej złośliwości przejdźmy do rzeczy -Lojalność Moim zdaniem jest to cecha, której brakuje Polakom. Gdybyśmy byli bardziej lojalni Polak wobec Polaka, to na każdym polu w naszym kraju byłoby lepiej, również w drogiej nam żegludze śródlądowej. Do ad1. Statkowi przyjętemu do klasy PRS można zawiesić klasę w następujących przypadkach: 1. Nieprzedstawienia jednostki w należnym terminie do przeglądu. 2. Uchybień eksploatacyjnych takich jak: - wyjście poza dozwolony rejon żeglugi, - niestosowanie się do Warunków Stałych w Świadectwie Klasy - eksploatację niezgdną z przeznaczeniem jednostki, - wykonania przeróbek bez nadzoru PRS , które wpływają bezpieczeństwo jednostki. 3. Niewykonanie w terminie wydanych przez PRS zaleceń. 4. W wypadku zaległości płatniczych Armatora. W wypadku, gdy zawieszenie klasy trwa dłużej niż 6 miesięcy, jednostka jest wykreślana z rejestru PRS. Statek wykreśla się z rejestru PRS również na pisemny wniosek Armatora. Nie ma tu miejsca na samodzielną "rezygnację" przez PRS z wykonywania nadzoru. Te zasady działalności nadzorczej mają już kilkadziesiąt lat i sie nie zmieniają. Tak więc twierdzenie (tu cytat) " zapytam: Co stanowiło podstawę zrzeczenia się na śródlądziu nadzoru technicznego nad kadłubami nitowanymi i maszynami parowymi, " nie ma żadnego umocowania w rzeczywistości. Może Pan wskaże konkretny przepis, który wyklucza konstrukcje nitowane i maszynę parową. Co do konkurecji: czy ta wrocławska firma posiadała własne przepisy klasykacji i budowy statków sródlądowych, czy była w stanie je rozwijać, czy miała kadrę inspektorską, czy była niezależna od Armatorów i Stoczni? Do ad2 Miło, że udało się uśwadmić Panu że jednak PRS klasyfikuje statki o konstrukcji nitowanej. W pierwszym poście pisał Pan o tym, że PRS zrezygnował z nadzoru nad statkami nitowanym. W drugim poście, po mojej odpowiedzi, dodał Pan "i maszyną parową" - tak więc warto czasami wyrwać sie z "błogostanu". Do ad3 zdanie o autorefleksji mogę również Panu zadedykować Pozdrawiam M.Szymański
Odpowiedział(a) w Traugutt
Adam Reszka
Adam Reszka 04.02.2008, 17 lat temu
Odp: Traugutt
Odpowiadając Panu Markowi Szymańskiemu zastrzegam, że z uwagi na jego młody wiek nie posądzam go o manipulatywną taktykę kreowania w białych kolorach Firmy klasyfikacyjnej w której pracuje, bez pokrycia z nagą i powszechnie znaną prawdą. Mam nadzieję, że czyni to w najlepszej wierze w dowód lojalności wobec pracodawcy, będąc w zgodzie z "INSTRUKCJĄ dla inspektorów", Gdańsk 1961, s. 25, ppkt 1 01 - "Lojalność". ad 1. Rząd rzeczywiście powierzył PRS nadzór techniczny nad statkami polskimi, czyniąc tę Firmę - być może wówczas nieświadomie - monopolistą kwalifikacyjnym, który w pierwszych latach obowiązywania cytowanej "Instrukcji" tuczył się na nadzorowaniu licznych, zamożnych flotylli, jak PLO czy PŻM, traktując armatorów śródlądowych jak biednych, bosych flisaczków. A mówiąc, że PRS - cyt.: "(...) nie ma, nie miał i raczej nie będzie miał możliwości zrzeczenia się nadzoru ...", daje Pan dowód nieznajomości historii funkcjonowania swej Firmy. W celu wyrwania Pana z odrętwiającego błogostanu, radzę sięgnąć po informację któregoś zaufanego, starszego kolegi, od którego dowie sie Pan o monopolistycznych manipulacjach mających na celu (z pomocą urzędników Ministerium władnego w tej kwestii) wyeliminowanie wrocławskiej konkurencji, noszącej się z zamiarem otworzenia po roku 1990 nowej, taniej odrzańskiej firmy klasyfikacyjnej. Pisząc, że do PRS, cyt.: "(...) zawsze należał nadzór techniczny nad śródlądowymi statkami pasażerskimi o napędzie mechanicznym..." i w dalszym ciągu "... po prostu ma wykonywać te zadania ..." zapytam: Co stanowiło podstawę zrzeczenia się na śródlądziu nadzoru technicznego nad kadłubami nitowanymi i maszynami parowymi, będącego przyczyną odstawienia i kasacji "białej floty", dysponującej statkami "na najlepszym chodzie"? Przez okres trzydziestu kilku lat przyjaźniłem się z kierownikiem placówki PRS, profesjonalistą starej generacji, wybitnym znawcą i miłosnikiem maszyn parowych, wespół z którym opłakiwałem każdy cięty na złom parowiec (zwłaszcza te, na których niegdyś pływałem). Dzięki niemu pojąłem tajemnicę pracy unikatowej maszyny parowej t.zw. "bujanej", na promie "Wodnik". Na moich oczach w ciągu kilku lat zaszlachtowana została zabytkowa pasażerska flotylla bocznokołowców parowych, nadzorowanie której wymagało ciężkiej pracy kompetentnych inspektorów-profesjonalistów, których wielu corocznie w naturalny sposób ubywało. ad 2. Potwierdzam, że istotnie można napotkać jeszcze statki o kadłubach nitowanych nadzorowane przez PRS, jak np. dawny Dworzec Wodny Żeglugi Warszawskiej cumujący jako restauracja w km 514 rz. Wisły (Podzamcze), będący przed r. 1947 prywatną barką szypra Brandta z Włocławka (o czym mało kto wie). Ale statku parowego "w klasie PRS" już nie znajdziemy. ad 3. Wyrażam żal z powodu sprawienia Panu moim komentarzem poczucia krzywdy i niesprawiedliwości. Proszę jednak o głębszą autoanalizę poruszonych w komentarzach kwestii. Pozdrawiam - kpt.ż.ś. Adam Reszka
Odpowiedział(a) w Traugutt
M
MSzymanski 03.02.2008, 17 lat temu
Odp: Traugutt
[quote][b]Adam Reszka napisał/a:[/b] PRS, ( który jako grabarz tej pięknej floty zrzekł się nadzoru technicznego nad statkami z kadłubami nitowanymi),[/quote] No więc uściślijmy parę spraw: 1. W ramach powierzonego przez Rząd zakresu działania (a do niego zawsze należał nadzór techniczny na śródlądowymi statkami pasażerskimi o napędzie mechanicznym) PRS nie ma, nie miał i raczej nie będzie miał możliwości zrzeczenia się nadzoru - po prostu ma wykonywać te zadania. 2. Zaręczam, że w klasie PRS można nadal odnaleść jednostki o kadłubach nitowanych, niekiedy o znacznych, jak na warunki śrólądowe, wymiarach. 3. Mówienie akurat o PRS jako o "grabarzu" jakiejkolwiek floty jest w moim odczuciu mocno niesprawiedliwe i krzywdzące Pozdrawiam
Odpowiedział(a) w Traugutt
Adam Reszka
Adam Reszka 29.01.2008, 17 lat temu
Odp: Traugutt
Na 150-lecie żeglugi parowej na Wiśle staraniem zainteresowanych tradycjami wodniackimi osób wyemitowano w r. 1979 serię znaczków pocztowych, wybito medal pamiątkowy (ażeby było taniej - z plastyku jak z "kartofla", a więc bez wartości numizmatycznej) i uruchomiono na ostatnią paradę dwa parowe statki pasażerskie - GEN. ŚWIERCZEWSKIEGO i pośpiesznego TRAUGUTTA, chlubę flotylli Żeglugi Warszawskiej, po czym z braku atestów PRS, ( który jako grabarz tej pięknej floty zrzekł się nadzoru technicznego nad statkami z kadłubami nitowanymi), zostały one wycofane z ruchu i odstawione. TRAUGUTTA zacumowano w basenie nr 2 warszawskiego Portu Handlowego na Pradze pod oknem mojego gabinetu w Inspektoracie Żeglugi Śródlądowej w Warszawie. Staraniem autora tego komentarza w r. 1982 statek ten wpisany został przez Konserwatora Wojewódzkiego na listę zabytków techniki. Z powodu nieszczelności kadłuba i konieczności częstego odpompowywania wody, wiosną 1984 r. TRAUGUTTA przeholowano do Płocka i wyslipowano na ląd z zamiarem wymiany poszycia, do czego nigdy nie doszło. W r. 1984 po raz pierwszy wystąpiły na Wiśle nie notowane dotychczas niskostany, z powodu których Żegluga Warszawska nie mogła wywiązać się z przewozów towarowych. Szczególnie szkodliwe było zrzeczenie się wspaniale rozwijających się terminowych przewozów kontenerów na trasie Gdańsk-Warszawa, które przyniosło armatorowi dotkliwe straty finansowe nie do wyrównania. Do agonii Żeglugi Warszawskiej przyczynił sie też zły stan budowli hydrotechnicznych na odcinku Warszawa-Płock, nie koncentrujący wody w nurcie na tym szlaku żeglownym, co uniemożliwiało nawigację w systemie pchania. Pomimo tych trudności Dyrekcja tego Armatora przyjęła koncepcję komentatora wycięcia śródokręcia TRAUGUTTA z maszyną nakotłową, kompletem pomp parowych Wartingtona, sterową maszynką parową, kołami Morgana, tamborami, sterownią i kominem, załadowania go na barkę górnopokładową i przewiezienia gratis do Muzeum Wisły w Tczewie. Na przeszkodzie temu zamierzeniu stanął nieoczekiwanie brak zdecydowania ówczesnego Dyrektora Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku, który tego prezentu nie chciał przyjąć. W r. 1989 P.P. Żegluga Warszawska ogłosila upadłość. TRAUGUTT pozostał bezpański na lądzie w Płocku. Komentatorowi udało się doprowadzić do zaspawania włazu do maszynowni, w celu uchronienia elementów mosiężnych i miedzianych przed rozkradzeniem. Nie udało się jednak zabezpieczyć mosiężnych telegrafów na mostku, które poginęły. Po przejściu komentatora na emeryturę w r. 1995, rok później pocięto TRAUGUTTA na złom, ponieważ nie miał go kto bronić pomimo, że był uznanym zabytkiem techniki. Uratowany telegraf z legendarnego parowego lodołamacza JAGUAR ex przedwojennego GABRIELA NARUTOWICZA, przekazał komentator Muzeum Wisły w Tczewie, wraz z innymi, bezcennymi obecnie zabytkowymi pamiątkami. Koła wraz z korbowodami zostały nabyte jako złom przez Henryka Skoczka, znanego armatora spacerowej flotylii z Kazimierza Dolnego i złożone na terenie jego posesji, jako ostatni ślad po niezapomnianym TRAUGUTTCIE. kmdr por.rez. mgr Adam Reszka
Odpowiedział(a) w Traugutt
Apis
Apis 23.01.2008, 17 lat temu
Odp: Traugutt
Kłania się opcja "Wyszukaj" w menu nawigacyjnym. Wpisujemy słowo i przeszukujemy newsy, artykuły, forum.... I dopiero wtedy zadajemy pytania. No ale nowi w załodze mają swoje prawa ;)
Odpowiedział(a) w Traugutt
zamek
zamek 13.01.2008, 17 lat temu
Odp: Traugutt
Witaj Miłosz! Czy zaglądałeś tutaj >[url=http://www.zegluga-rzeczna.pl/forum/viewthread.php?forum_id=115&thread_id=219](link do opisu)[/url], na Naszym Forum. Waldek, już kiedyś bardzo ciekawie opisał historię Traugutta.
Odpowiedział(a) w Traugutt
M
milosz 12.01.2008, 17 lat temu
Odp: Traugutt
Witam Wszystkich! Chciałbym poznać ludzi którzy maja wiadomości na temat statku ,,Traugutt". Ojciec mojej cioci był kapitanem tego statku Jerzy Gołębiewski z Płocka. poszukuje wszystkich pamiątek zwiazanych z tym statkem oraz innymi parowcami wiślanymi. Chcę zbudować modele tych staków i choć w ten sposób przywrucić choć namiastkę tamtego czaru czsów życia Wisły. W ciągu kilku dni dołącze fotki jakie posiadam. Pozdrawiam
Odpowiedział(a) w Traugutt
Teos
Teos 09.01.2008, 17 lat temu
Odp: Konkurs FOTO
Wpadłem na pomysł żeby urządzić konkurs fotograficzny, w newsach i na stronie galerii jest informacja o tym, tutaj chciałbym podyskutować i wyjaśnić niejasności oraz oczywiście agitować do udziału w konkursie lub przynajmniej głosowania na najlepszą fotkę.
Odpowiedział(a) w Konkurs FOTO
zamek
zamek 19.11.2007, 17 lat temu
Odp: Fotografie ze Szkoły Szturmanów w Elblągu
Na Galerii Floty utworzyłem nowy album i dodałem zdjęcia przedstawiające szkołę żeglugi w Elblągu i jej absolwentów. Jedna z fotografii jest unikatowa i przedstawia nauczycieli i absolwentów rocznik 1953. Jest to rocznik, zmarłego niedawno kmdr Mariana Kosickiego i kpt.Czesława Króla , Gł. nawigatora Żeglugi Warszawskiej. Jeśli ktoś kogoś jeszcze rozpozna, to prosiłbym o komentarze pod zdjęciem. Zdjęcia pochodzą ze zbiorów kmdr Adama W. Reszki. Link do albumu [url=http://zegluga.szympanstudio.pl/thumbnails.php?album=195][b]Szkoła Szturmanów w Elblągu[/b][/url]
Apis
Apis 30.08.2007, 17 lat temu
Odp: Polski akcent w Virtual Sailor ;)
Bardzo udana wirtualna realizacja "niskiego" TUR-a. Cieszy fakt, ze propagujesz w grze kawałek historii "łodziarki". Pozdrawiam.
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator

Filtruj po tagach

Popularne wątki w tym tygodniu

Nie znaleziono wątków
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies