O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Forum 

Towarowce

Zbiornikowce, kontenerowce, frachtowce itp
20 postów | Ostatnia aktywność na 18.12.2010 przez Paulo
P
Paulo 18.12.2010, 14 lat temu
Odp: Nowoczesne kombi
Pracowalem dosc dlugo na tego typu kopelverbandzie i moje zdanie jeste takie: takiego rodzaju średniej i małej wielkości kombi to przyszłosc i sposob na duza kase. Zestaw na ktorym pracowałem łacznie przewoził 2600t przy [u]diepgangu 2,5m[/u] szif 85m x 9.50, bak 73mx9.50. Takie wymiary i możliwosc poruszania się barki samodzelnie pozwalają pokonac małe sluzy, wąskie kanały, niskie mosty itd,. przy transportowaniu relatywnie dużego tonażu, czyli po prostu można zawiezc dużo w każde zadupie:) Takim zestawem nawet można dostac się do Szczecina i załadowac (chocby i na 1,75 w peglu i ok 2tys ton) np. jakis nawoz za dobrą kase.., morał?: największa barka jaką w szczecinie widziałem miała niecałe 1200t. Taktyka mojego kapitana polegała na wożeniu wegla do elektrowni (ogromne zapotrzebowanie) gdzie najwieksza pojedyncza bareczka wiozla ok tys ton,(ograniczenia to własnie małe śluzy itd.,) a nasz zestaw dostarczał tam ponad 2,5 tys! czysta kasa. Zorientowani w temacie wiedza ze np. ładunek z wschodnich niemiec do holandii lub belgi przy dużym tonażu to niemała kasa, a holenderka 137m 5tys ton, 4m w peglu wszedzie nie pojedzie:)
Odpowiedział(a) w Nowoczesne kombi
M
Marand 09.12.2010, 14 lat temu
Odp: Nowoczesne kombi
Niekoniecznie taki system wymyslili Holendrzy.Takie zestawy plywaly juz po Renie przed wielu laty i nie nalezaly do Holendrow. Plywajacy w rejonie Renu na pewno pamietaja chociazby zestaw kombi ALPINA VELA, ktory transportowal kontenery na trasie Basel - Rotterdam lub Amsterdam. Czasami zestaw po rozlaczeniu plynal w roznych kierunkach, tzn Alpina do rozladunku w Rotterdamie,a Vela do Amsterdamu.Po zaladunku spotykaly sie znowu na Renie i w zestawie plynely dalej w gore. Po przejeciu przez firme Rhenus zestaw zostal przebudowany i unowoczesniony i plywa nadal transportujac konterery, pod nazwa Rhenus Lünen.Mozliwosci osobnego przemieszczania sie, niestety juz nie posiada.
Odpowiedział(a) w Nowoczesne kombi
A
anton681 09.12.2010, 14 lat temu
Odp: Nowoczesne kombi
KROTKA ODPOWIEDZ- to pospolity zestaw pchany, tylko zamiast pchacza jest barka motorowa plus barka pchana z wlasnym napedem i mozliwoscia samodzielnego poruszania sie, oszczedni holendrzy wymyslili cos takiego zeby zaoszczedzic na czasie, bylem na takim zestawie, kiedys najpier ladowalo sie jedna barke, potem druga, a przy takim zestawie, kazda jest osobno ladowana nawet w dwoch roznych portach czesto od siebie znacznie oddalonych, prosta idea, pozdrawiam
Odpowiedział(a) w Nowoczesne kombi
Teos
Teos 23.03.2009, 16 lat temu
Odp: Nowoczesne kombi
Dzisiaj w górnym awanporcie śluzy Iffezheim (333 km Renu) zobaczyłem ciekawą barkę, wyglądała jak przednia część zestawu kombi, tyle że przypłynęła pod śluzę samodzielnie. Po południu przypłynęła rufowa część zestawu, połączyli się i popłynęli w dół Renu. Na burcie barki zauważyłem adres strony internetowej [url]http://www.deogratias.eu[/url]. Oczywiście nie omieszkałem jej odwiedzić i stąd mój post. Barka jest świeżutka, a na stronie można znaleźć sporo interesujących informacji zarówno o niej jak i historii firmy. Szczególnie polecam [url]http://www.deogratias.eu/nieuwbouw.htm[/url], jest tam bardzo dużo informacji technicznych o tym zestawie. Aha, i żeby nie wyszło że taki ze mnie polglota to muszę się przyznać że korzystałem z [url]http://translate.google.pl/[/url] :D:D Na koniec jeszcze fotka zestawu: [img]http://www.deogratias.eu/grafisch/DSC_0222.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w Nowoczesne kombi
Valdemaras
Valdemaras 28.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[color=red][b]"MN-5322"[/b][/color] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1965; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/113 DANE TECHNICZNE: długość: 56,69 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 465 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinembau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1966: MN-5322 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 28.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[color=maroon][b]"MN-5321"[/b][/color] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1965; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/112 DANE TECHNICZNE: długość: 56,68 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 465 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinembau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1966: MN-5321 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 28.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[b]"MN-5320"[/b] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1965; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/111 DANE TECHNICZNE: długość: 56,71 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 466 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinembau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1966: MN-5320 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 26.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[color=navy][b]"MN-5319"[/b][/color] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1965; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/110 DANE TECHNICZNE: długość: 56,65 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 464 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinembau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1965: MN-5319 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 26.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[color=purple][b]"MN-5318"[/b][/color] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1965; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/109 DANE TECHNICZNE: długość: 56,70 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 464 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinembau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1965: MN-5318 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 26.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[color=black][b]"MN-5317"[/b][/color] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1965; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/108 DANE TECHNICZNE: długość: 56,66 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 464 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinembau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1965: MN-5317 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 26.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[color=purple][b]"MN-5316"[/b][/color] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1964; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/107 DANE TECHNICZNE: długość: 56,75 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 464 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinembau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1965: MN-5316 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 25.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[color=navy][b]"MN-5315"[/b][/color] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1964; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/105 DANE TECHNICZNE: długość: 56,65 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 464 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinembau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1965: MN-5315 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 25.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[color=blue][b]"MN-5314"[/b][/color] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1964; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/105 DANE TECHNICZNE: długość: 56,71 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 464 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinembau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1965: MN-5313 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 25.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[color=olive][b]"MN-5313"[/b][/color] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1964; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/104 DANE TECHNICZNE: długość: 56,70 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 464 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinembau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1965: MN-5313 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 25.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[color=green][b]"MN-5312"[/b][/color] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1964; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/96 DANE TECHNICZNE: długość: 56,48 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 466 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinembau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1965: MN-5312 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 25.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[color=brown][b]"MN-5311"[/b][/color] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1964; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/95 DANE TECHNICZNE: długość: 56,40 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 464 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinembau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1965: MN-5311 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 25.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[color=red][b]"MN-5310"[/b][/color] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1964; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/94 DANE TECHNICZNE: długość: 56,48 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 464 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinembau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1965: MN-5310 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 25.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[color=maroon][b]"MN-5309"[/b][/color] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1964; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/93 DANE TECHNICZNE: długość: 56,50 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 462 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinembau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1964: MN-5309 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 25.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
[b]"MN-5308"[/b] TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500 ROK BUDOWY: 1964; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław. NUMER BUDOWY: B 100E/92 DANE TECHNICZNE: długość: 56,52 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 466 t, SILNIKI GŁÓWNE dwa silniki wysokoprężne typu: 6NVD-24; 6-cio cylindrowe prod.: VEB. Schwermaschinenbau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 300 KM; PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12,4 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób. [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1964: MN-5308 - Ceskoslovenska Plavba Labsko-Oderska, Praha. niestety dalsze losy neznane.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 25.12.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
W trakcie budowy barek motorowych typu BM 500 dla polskich armatorów Wrocławska Stocznia Rzeczna otrzymała zlecenie poprzez Centromor na budowę popularnych beemek dla Czechosłowacji. Była to wersja eksportowa różniąca się trochę innym rozkładem wnętrz. Niestety szczupłość materiałów nie pozwala na ich szczegółowy opis.
Odpowiedział(a) w BM 500
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator

Filtruj po tagach

Popularne wątki w tym tygodniu

Nie znaleziono wątków
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies