Odp: Nowoczesne kombi
Pracowalem dosc dlugo na tego typu kopelverbandzie i moje zdanie jeste takie: takiego rodzaju średniej i małej wielkości kombi to przyszłosc i sposob na duza kase. Zestaw na ktorym pracowałem łacznie przewoził 2600t przy [u]diepgangu 2,5m[/u] szif 85m x 9.50, bak 73mx9.50. Takie wymiary i możliwosc poruszania się barki samodzelnie pozwalają pokonac małe sluzy, wąskie kanały, niskie mosty itd,. przy transportowaniu relatywnie dużego tonażu, czyli po prostu można zawiezc dużo w każde zadupie:) Takim zestawem nawet można dostac się do Szczecina i załadowac (chocby i na 1,75 w peglu i ok 2tys ton) np. jakis nawoz za dobrą kase.., morał?: największa barka jaką w szczecinie widziałem miała niecałe 1200t.
Taktyka mojego kapitana polegała na wożeniu wegla do elektrowni (ogromne zapotrzebowanie) gdzie najwieksza pojedyncza bareczka wiozla ok tys ton,(ograniczenia to własnie małe śluzy itd.,) a nasz zestaw dostarczał tam ponad 2,5 tys! czysta kasa.
Zorientowani w temacie wiedza ze np. ładunek z wschodnich niemiec do holandii lub belgi przy dużym tonażu to niemała kasa, a holenderka 137m 5tys ton, 4m w peglu wszedzie nie pojedzie:)