O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Forum 

Lodołamacze parowe

2 postów | Ostatnia aktywność na 20.01.2008 przez Valdemaras
Valdemaras
Valdemaras 20.01.2008, 17 lat temu
Odp: PAROWE LODOŁAMACZE RZEKI WISŁY
[color=brown][b] "WEICHSEL"[/b][/color] POPRZEDNIE NAZWY: TYP STATKU: LODOŁAMACZ PAROWY ROK BUDOWY: 1880 STOCZNIA: Danziger Schiffswerft & Kesselschmiede F.Devrient & Co., Danzig. [Niemcy] NR. BUD.: [u]DANE TECHNICZNE: [/u] 1915 r. długość całkowita: 26,50 m; szerokość całkowita: 4,77 m; szerokość na wręgach: 4,65 m; wysokość burt: 2,45 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie min.: 1,58 m; zanurzenie max.: 1,75 m. nośność: 34,1 t. 1923 r. długość całkowita: 26,50 m; długość m.p.: 26,00 m; szerokość całkowita: 4,77 m; szerokość na wręgach: 4,65 m; wysokość burt: 2,45 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie min.: 1,58 m; zanurzenie max.: 1,80 m. nośność: 34,1 t. [u]SILNIKI GŁÓWNE:[/u] 1 maszyna parowa stojąca podwójnego rozprężania produkcji F. Schichau Werft, Elbing 1880 rok o mocy 120 KM; średnica cylindrów: 300 mm ▪ 535 mm; skok tłoka: 300 mm; ilość obrotów: 230/min. urządzenia elektryczne: 1 dynamomaszyna parowa o mocy 7,1 kV przy 600 obr./min. napięcię 65 V. [u]KOTŁY PAROWE: [/u] 1880 1 kocioł parowy płomieniówkowy produkcji Danziger Schiffswerft & Kesselschmiede F.Devrient & Co., Danzig z 1880 roku; ciśnienie 6 atm.; pow. grzewcza: 52,0 m2. nr. fabryczny: 1900 1 kocioł parowy szkocki produkcji Danziger Schiffswerft und Maschinenbauanstalt Johannsen & Co., Danzig z 1899 rok; ciśnienie 6 atm.; pow. grzewcza: 60,0 m2. nr. fabryczny: zużycie węgla przy pełnej mocy 120 kg/godz. [u]INNE DANE:[/u] materiał budowy: dno: stal; burt: stal; pokład: drewno kadłub nitowany o poprzecznym systemie wiązań. napęd; jedna śruba czteroskrzydłowa o średnicy 1.400 mm; prędkość: 15,0 km/h.; załoga: 6 osób [u]PORT MACIERZYSTY: [/u] Elbing [u]ARMATOR: [/u] Wasserbauamt, Elbing [u]NUMERY REJESTRACYJNE:[/u] 151 [BSR, Danzig] [u]RYS HISTORYCZNY[/u] 1880: WEICHSEL - Königlische Weichsel Strombauverwaltung, Danzig -Königlische Maschinenbauinspektion, Gross Plechnendorf. pierwszy wiślany lodołamacz, koszt jego budowy wyniósł 74.900 RM. Kadłub stalowy wykonany z blach o grubości od 13 do 7 mm. Odległości wręg kadłuba: dziób-500 mm; śródokręcie-400 mm i rufa-500 mm. 1900: - wymiana kotła parowego. 1901.XI.07: - próby na mili pomiarowej uzyskano prędkość 14,55 km/godz. przy pełnej mocy maszyn i ciśnieniu pary 5 atm 1913.XII. - próby na mili pomiarowej uzyskano prędkość 15,22 km/godz. przy pełnej mocy maszyn i ciśnieniu pary 5 atm. 1915: - skład załogi: kapitan-Gnoyke Karl, maszynista-Fahrmann Johann; marynarze-Wams August i Makowski Bruno, palacze-Stenke Alfons i Pauls Juliusz. 1919: - Königlische Wasserbauinspektion, Marienburg. [Malbork] 1920: - Reichswasserbauinspektion, Marienburg. 193. : - Wasserbauamt, Elbing. 1940: - jeszcze wykazywany, dalszy los nieznany. © OPRACOWAŁ: Waldemar Danielewicz Gdańsk 28 październik 2007. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Weichsel.jpg[/img] Materiał stanowi własność autora i strony www żegluga .........publikacja dozwolona za podaniem autora i strony.
Valdemaras
Valdemaras 20.01.2008, 17 lat temu
Odp: PAROWE LODOŁAMACZE RZEKI WISŁY
Pierwszy post opisujący lodołamacze parowe z okresu XiX/XX w walczące z zatorami lodowymi na Wiśle.
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator

Filtruj po tagach

Popularne wątki w tym tygodniu

Nie znaleziono wątków
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies