O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Forum 

Motorowce pasażerskie

Statki pasażerskie z napędem motorowym
139 postów | Ostatnia aktywność na 21.01.2007 przez Valdemaras
Valdemaras
Valdemaras 21.01.2007, 19 lat temu
Odp: SP-45
[b]PETEWUO[/b] TYP: Statek pasażerski typu SP-45 ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie. NR BUD.: B1/37 WYMIARY długość:15,12 m; szerokość: 3,18 m, zanurzenie: 0,73 m SILIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha. Nr bud. 30796/61 PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 12 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1964: PETEWUO - Przedsiębiorstwo Turystyczne Warszawa-Olsztyn w Olsztynie. Oddział Giżycko. - statek eksploatowany na jez. Mazurskich. 1968: - Oddział Ostróda. - eksploatowany na jez. Szeląg, bazował w Starych Jabłonkach. 1969: ALBATROS - zmiana nazwy. 1971.VI.: ALBATROS - Okręgowy Zarząd Wodny, Puławy. 1972: PUŁASKI - zmiana nazwy. 1973: PUŁASKI - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Puławy. 1979: PUŁASKI - Wojewódzki Ośrodek Sportu i Rekreacji Marina, Lublin. 1982: PUŁASKI - Kopalnia Węgla Kamiennego Bogdanka, Bogdanka. dalszy los nieznany.
Odpowiedział(a) w SP-45
Valdemaras
Valdemaras 21.01.2007, 19 lat temu
Odp: SP-45
[b]ROŻNÓW[/b] TYP: Statek pasażerski typu SP-45 ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1961; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie. NR BUD.: B1/28 WYMIARY długość:15,16 m; szerokość: 3,18 m, zanurzenie: 0,75 m SILIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 4NVD14, 4 cylindrowy produkcji VEB Dieselmotorenwerke, Schönebeck/Elbe o mocy 40 KM. Nr ser. 63564/60. PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 16 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 30; ZAŁOGA: 2 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1961: ROŻNÓW - Prezydium Powiatowej Rady Narodowej, Nowy Sącz. 1964: ROŻNÓW - Prezydium Powiatowej Rady Narodowej, Nowy Sącz. Port mac. Znamirowice. Nr rej. Kr-I-32. 1975: ROŻNÓW - Ośrodek Sportu i Rekreacji, Gródek. Port mac. Znamirowice. 1977: - nowy silnik typu: SW 266; 4 cylindrowy o mocy 60 KM; prod.: Wytwórnia Silników Wysokoprężnych, Andrychów. 1983: ROŻNÓW - Ośrodek Sportu i Rekreacji, Roznów. Port mac. Znamirowice. 1993: POLONIA - Henryk Skoczek, Kazimierz Dolny. 2001: DARIUSZ - Jerzy Czerwski - OUW Biała Flota, Solina-Jawor. 2006: - 31marca podczas postoju statek nabrał wody otrzymując przechył na jedną z burt w konsekwencji nastąpiło zerwanie cum i zatonięcie na głębokości 18 m.
Odpowiedział(a) w SP-45
Valdemaras
Valdemaras 21.01.2007, 19 lat temu
Odp: SP-45
[b]I. GENEZA POWSTANIA[/b] Na początku lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku na zamówienie administracji wodnej powstały statki inspekcyjne typu SI 40 przeznaczone do inspekcji dróg wodnych i bezpieczeństwa żeglugi, a ponieważ armatorzy oraz ośrodki wypoczynkowe zainteresowane były małym statkiem pasażerskim do obsługi rejsów turystycznych głównie na zamkniętych akwenach wodnych w krótkich rejsach. Statek tego typu miał się odznaczać małym zanurzeniem, niewielką mocą silnika głównego i łatwością obsługi. Miał zabierać do 30 pasażerów. W związku, z czym projektant statków SI 45 Zakład Teorii Okrętów Politechniki Gdańskiej w Gdańsku dostosował dokumentację do zbudowania na kadłubie SI 45 statku pasażerskiego przeznaczonego do obsługi małych grup wycieczkowych w rejonie Jezior Augustowskich, Mazurskich, Zalewie Rożnowskim i Parku Chorzowskiego. Otrzymał on początkowo oznaczenie SP 40 zmienione później na SP 45. Budowę zlecono ówczesnej Warszawskiej Stoczni Rzecznej w Warszawie, która rozpoczęła produkcję tych statków w 1961 roku. Niestety nie udało mi się ustalić ile statków tego typu zbudowano, mimo że produkowano go seryjnie w latach 1961-1968. Pierwszy SP-40 otrzymał nazwę "ROŻNÓW" i przeznaczony był na Zalew Rożnowski. Na dzień dzisiejszy udało się ustalić, że na pewno wybudowano ich 19 sztuk, ale za pewnie było ich więcej. [b]II. KADŁUB[/b] Kadłub zbudowano ze stali okrętowej St 37s metodą spawaną o systemie wiązań podłużnym. Statek posiadał 34 wręgi w odstępach, co 420 mm. Sam kadłub podzielony był na 5 przedziałów przez 4 grodzie poprzeczne. Przedziały mieściły licząc od rufy: 1. skrajnik rufowy mieszczący sektor sterowy 2. odkryte pomieszczenie dla 20 pasażerów 3. sterówka i maszynownia 4. pomieszczenie pasażerskie zakryte dla 10 osób i WC. 5. skrajnik dziobowy mieszczący łańcuch kotwiczny. Od 33 wręgu do 16 mieściła się oszklona nadbudowa oraz sterówka. Wejście na statek znajdowało się na śródokręciu za sterówką po obu burtach poprzez otwierane barierki. Ze sterówki po obu burtach znajdowało się zejście schodami do pomieszczenia pasażerskiego na dziobie. Znajdowały się tu cztery dwuosobowe kanapy po dwie na każdej burcie. Pomiędzy nimi znajdowały się dwa stoliki. Tuż przy przedniej szybie nadbudowy znajdowały się dwa stołki. Światło do tego pomieszczenia dostarczały duże okna zarówno po burtach jak i od dziobu. Okna stałe umieszczone są w gumie i wykonane z plexi. W pokładzie nadbudówki znajdują się okna nawiewowe identyczne jak w autobusach. Z każdej z burt znajdują się po cztery okna. Po wejściu na statek idąc w kierunku rufy znajdowało się zejście do pomieszczenia pasażerskiego odkrytego mogącego pomieścić 20 pasażerów. Miejsca siedzące zapewniały ławki. Do szotów przymocowane były składane cztery stoliki. Statek posiadał rufę tunelową ułatwiający dopływ wody do śruby napędowej. Dane techniczne: długość całkowita - 15,05 m długość między pionami - 14,50 m szerokość całkowita - 3,20 m wysokość burt - 1,75 m zanurzenie - 0,74 m nośność - 15 t prędkość - 16 km/h zasięg - 300 km załoga - 2 osoby. Statek posiadał jeden ster zrównoważony podparty. [b]III. SIŁOWNIA[/b] Siłownia znajdowała się pod pokładem sterówki, wejście do niej znajdowało się w podłodze sterówki poprzez unoszoną klapę. Na prototypie zastosowano silnik czterosuwowy czterocylindrowy typu 4NVD14 produkcji VEB Dieselmotorenwerke, Schönebeck/Elbe [NRD] o mocy 40 KM. Okazało się jednak że jego zbyt hałaśliwa praca i wibracje nie spełniają wymogów i w następnych jednostkach zastosowano jako napęd główny silnik wysokoprężny czterosuwowy czterocylindrowy typu ©koda 3 L-110 o mocy maksymalnej 45 KM przy 1.500 obrotów. Producentem silników były zakłady CZNM. ©koda w Pradze. Rozruch silnika elektryczny za pomocą 4 kwasowych akumulatorów rozruchowych 24 V i 150 Ah. Obroty przenoszone były na śrubę za pomocą przekładni o przełożeniu 2:1. Śruba mosiężna trzyskrzydełkowa. Prąd w czasie jazdy zapewniała prądnica o mocy 0,3 kVa dająca prąd stały o napięciu 24 V. Spaliny z silnika odprowadzane były za pomocą rurociągu ku rufie, wylot znajdował się w rufie powyżej linii wodnej. Zużycie paliwa wynosiło 8,1 l/h a oleju silnikowego 0,25 l na godzinę pracy. W późniejszych latach na wielu jednostkach tego typu zamontowano silniki następujących typów a mianowicie: a. silnik wysokoprężny czterosuwowy czterocylindrowy typu SW266/M5 Krab produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku i Wytwórni Silników Wysokoprężnych w Andrychowie o mocy 51 KM [38 kW]. b. silnik wysokoprężny czterosuwowy czterocylindrowy typu SW266/B1 Krab produkcji Wytwórni Silników Wysokoprężnych w Andrychowie o mocy 80 KM [59 kW]. c. silnik wysokoprężny czterosuwowy sześciocylindrowy typu SW-400 Rekin produkcji Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego, Mielec/Puckie Zakłady Mechaniczne, Puck o mocy 95 KM [70 kW]. Wiąże to się również ze zmianą sprzęgieł. [b]IV. WYPOSAŻENIE[/b] a. kotwiczne: 1 kotwica admiralicji o wadze 30 kg opuszczana i podnoszona ręcznie przy pomocy windy kotwicznej. Łańcuch typu technicznego o grubości ogniwa 8 mm i długości 25 m. Kotwica umocowana była na dziobie do pokładu. Na niektórych jednostkach typu SP-45 w falszburcie znajdowało się wycięcie w rodzaju kluzy kotwicznej gdzie znajdowała się kotwica. b. sygnałowo-nawigacyjne: komplet latarń okrętowych wymaganych przepisami i syrena okrętowa. c. cumownicze: 4 pachoły cumownicze krzyżakowe umiejscowione po dwa na każdej burcie na dziobie i rufie. d. ratownicze: początkowo statki posiadały 4 koła ratunkowe i pływak umiejscowiony na dachu nadbudowy. Później jednostki posiadały po 16 koła ratunkowe lub ponton gumowy albo po 2 pływaki ratunkowe typu Roś. [b]V. UWAGI[/b] W czasie eksploatacji tych jednostek armatorzy dokonywali często zmian w wystroju statku, wyposażeniu wnętrz lub zmianie wyposażenia, co trudno jest dziś opisać nie dysponując materiałem ikonograficznym. W wielu przypadkach dokonano przebudowy statków inspekcyjnych SI-45 na statki pasażerskie, lecz mimo to pozostaną one typem, SI-45 i tam zostaną opisane. Być może dysponujecie Państwo fotografiami tych statków, które ukażą nam ich zmiany konstrukcyjne, więc proszę o ich nadsyłanie albo na adres strony lub mój: w.danielewicz@wp.eu , za co z góry dziękuję. Wdzięczny będę również za wszystkie uwagi i uzupełnienia. [b]© Waldemar Danielewicz. Gdańsk styczeń 2007 r.[/b]
Odpowiedział(a) w SP-45
Valdemaras
Valdemaras 02.01.2007, 19 lat temu
Odp: SPJK
[color=blue][b]"MARABUT"[/b][/color] TYP: Statek pasażerski typu SPJK ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1966; Krakowska Stocznia Rzeczna w Krakowie. NR.BUD. B103/205 WYMIARY: długość: 24.95 m; szerokość całkowita:3.25 m, szerokość na wręgach: 3,18 m; wysokość burt: 1,45 m; wysokość nierozbieralna:2,62 m; wysokość całkowita: 3,25 m; zanurzenie:1.05 m SILNIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 4L110; 4 cylindrowy prod. CZNM ©koda, Praha Zakład Horowice; rok prod.: 1964; moc: 60 KM; ilość obrotów :1500/min.; ilość obrotów śruby: 750/min. średnica cylindrów: 110 mm; skok tłoka: 750 mm. PĘDNIK: 1 śruba; ILOŚĆ PASAŻERÓW; 65; ZAŁOGA: 4 osoby. NUMERY REJESTRACYJNE: Gż-I-44 PRZEBIEG SŁUŻBY 1966: MARABUT - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Mazurs, Giżycko. Ekspozytura w Augustowie. - pływał na Kanale Augustowskim. 1984: - nowy silnik typu SW400 M2/1 Rekin, 6 cylindrowy o mocy 95 KM prod. Państwowe Zakłady Mechaniczne w Pucku; nr. fabryczny: 400/50247; ilość obrotów: 2100/min. ilość obrotów śruby: 500/min. 1 prądnica 1,5 kV 1 prądnica 0,3 kV 1989: - Ekspozytura w Ostródzie. 1991: MARABUT - Miejskie Zakłady Komunikacyjne Żegluga Ostródzko-Elbląska w Ostródzie. 2008: - w eksploatacji.
Odpowiedział(a) w SPJK
Valdemaras
Valdemaras 02.01.2007, 19 lat temu
Odp: SPJK
[color=green][b]"BIRKUT"[/b][/color] TYP: Statek pasażerski typu SPJK ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1965; Krakowska Stocznia Rzeczna w Krakowie. NR.BUD.: B103/204 WYMIARY długość: 24.98 m; szerokość całkowita:3.26 m, szerokość na wręgach: 3,18 m; wysokość burt: 1,45 m; wysokość nierozbieralna:2,54 m; wysokość całkowita: 3,26 m; zanurzenie:1.05 m SILNIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 4L110; 4 cylindrowy prod. CZNM ©koda, Praha Zakład Horowice; rok prod.: 1964; moc: 60 KM; ilość obrotów :1500/min.; ilość obrotów śruby: 750/min. średnica cylindrów: 110 mm; skok tłoka: 750 mm. PĘDNIK: 1 śruba; ILOŚĆ PASAŻERÓW; 65; ZAŁOGA: 4 osoby. NUMERY REJESTRACYJNE: Gd-I- [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1965: BIRKUT - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk. 1977:VI. - wracający z Ostródy do Elbląga statek mając na pokładzie pasażerów, prowadzony przez marynarza podczas silnego ulewnego deszczu, który ograniczał widoczność zbliżając się do mostu zwodzonego na rz. Elbląg w ostatniej chwili zauważył, że most jest zamknięty. Mimo manewrów wstecz statek uderzył w przęsła uszkadzając sterówkę, której dach spadł na ławki na szczęście puste gdyż pasażerowie schronili się na pokładzie głównym. Jak się okazało kapitan statku i mechanik byli pod wpływem alkoholu i spali. Podobnie pijana była obsługa mostu, która zamknęła most po paradzie statków z okazji Dni Morza, mimo że statek zbliżał się do przystani zgodnie z rozkładem rejsu. 1978: BIRKUT - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Mazurska Giżycko. Ekspozytura w Ostródzie. 1981: - nowy silnik typu SW400 M2/1 Rekin, 6 cylindrowy o mocy 95 KM prod. Państwowe Zakłady Mechaniczne w Pucku; nr. fabryczny: 194288; ilość obrotów: 2100/min. ilość obrotów śruby: 500/min. 1 prądnica 1,5 kV 1 prądnica 0,3 kV 1991: BIRKUT - Miejskie Zakłady Komunikacyjne Żegluga Ostródzko-Elbląska w Ostródzie. 2008: - w eksploatacji.
Odpowiedział(a) w SPJK
Teos
Teos 02.01.2007, 19 lat temu
Odp: SPJD
Serdecznie dziękuję Waldkowi za opis a wszystkich pozostałych zapraszam do dyskusji o tych pięknych statkach. Wiecej zdjęć i w wyzszej rozdzielczości można znaleźć w albumie : [url]http://zegluga.szympanstudio.pl/thumbnails.php?album=89[/url] Jeżeli macie inne zdjecia to zapraszam do nadsyłania na adres [mail]netjan@wp.pl[/mail]
Odpowiedział(a) w SPJD
Valdemaras
Valdemaras 02.01.2007, 19 lat temu
Odp: SPJK
[color=brown][b]"PINGWIN"[/b][/color] TYP: Statek pasażerski typu SPJK ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1966; Krakowska Stocznia Rzeczna w Krakowie. NR.BUD. B103/203 WYMIARY długość: 24.91 m; szerokość całkowita:3.26 m, szerokość na wręgach: 3,12 m; wysokość burt: 1,45 m; wysokość nierozbieralna:2,65 m; wysokość całkowita: 3,28 m; zanurzenie:1.05 m SILNIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 4L110; 4 cylindrowy prod. CZNM ©koda, Praha Zakład Horowice; rok prod.: 1964; moc: 60 KM; ilość obrotów :1500/min.; ilość obrotów śruby: 750/min. średnica cylindrów: 110 mm; skok tłoka: 750 mm. PĘDNIK: 1 śruba; ILOŚĆ PASAŻERÓW; 65; ZAŁOGA: 4 osoby. NUMERY REJESTRACYJNE: Gd-I-47; [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1967: PINGWIN - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk 1978: PINGWIN - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Mazurskar, Giżycko. Ekspozytura w Ostródzie. 1991: PINGWIN - Miejskie Zakłady Komunikacyjne Żegluga Ostródzko-Elbląska w Ostródzie. 2003: - nowy silnik typu 4.440E; 6 cylindrowy prod.: NANNI Industries S.A., nr fabryczny: 50101; moc: 100 KM [77 kW] 1 prądnica 1,5 kV 1 prądnica 0,3 kV 2008: - w eksploatacji, długoletnim kapitanem statku był nieżyjący już kpt. żśr.II kl. Matuszewski Leszek. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/pasazerki/spjk/normal_Pingwin02.jpg[/img] [b] "Pingwin" dobija do przystani na jez. Drwęckim w Ostródzie. zbiór W.Danielewicz[/b]
Odpowiedział(a) w SPJK
Valdemaras
Valdemaras 02.01.2007, 19 lat temu
Odp: SPJK
[color=red][b]"ŁABĘDZ"[/b][/color] TYP: Statek pasażerski typu SPJK ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1965; Krakowska Stocznia Rzeczna w Krakowie. NR.BUD. B103/202 WYMIARY długość: 24.91 m; szerokość całkowita:3.27 m, szerokość na wręgach: 3,12 m; wysokość burt: 1,45 m; wysokość nierozbieralna:2,64 m; wysokość całkowita: 3,27 m; zanurzenie:1.06 m SILNIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 4L110; 4 cylindrowy prod. CZNM ©koda, Praha Zakład Horowice; rok prod.: 1963; nr. fabryczny: 340385; moc: 60 KM; ilość obrotów :1500/min.; ilość obrotów śruby: 750/min. średnica cylindrów: 110 mm; skok tłoka: 750 mm. PĘDNIK: 1 śruba; ILOŚĆ PASAŻERÓW; 65; ZAŁOGA: 4 osoby. NUMERY REJESTRACYJNE: Gd-I-6; GD-01-018 [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1966: ŁABĘDZ - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk 1978: ŁABĘDZ - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Mazurska, Giżycko. Ekspozytura w Ostródzie. 1984: - nowy silnik typu SW400 M2/1 Rekin, 6 cylindrowy o mocy 95 KM prod. Państwowe Zakłady Mechaniczne w Pucku; nr. fabryczny: 257164; ilość obrotów: 2100/min. ilość obrotów śruby: 500/min. 1 prądnica 1,5 kV 1 prądnica 0,3 kV 1991: ŁABĘDZ - Miejskie Zakłady Komunikacyjne rŻegluga Ostródzko-Elbląska w Ostródzie. 2000:VI: - statek zatrudniony był na Wiśle w Tczewie.W dniu 12 czerwca w trakcie rejsu z Tczewa do Gniewu w Rudnikach "Łabędz" najechał na kamienie i doznał przebicia poszycia w części dennej. Przeprowadzono szybka ewakuację pasażerów przez załogę i dokonano uszczelnienia kadłuba przy pomocy sprzętu awaryjnego. Statek o własnych siłach skierował sie do stoczni. 2008 - w eksploatacji, długoletnim kapitanem statku był kpt. żśr. I kl. Bednarczyk Kazimierz. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/pasazerki/spjk/normal_labedz01.jpg[/img] [b] "Łabędz" na jez. Drwęckim w Ostródzie. Fot. Waldemar Danielewicz lipiec 1982[/b]
Odpowiedział(a) w SPJK
Valdemaras
Valdemaras 02.01.2007, 19 lat temu
Odp: SPJK
[color=maroon][b]"KORMORAN"[/b][/color] TYP: Statek pasażerski typu SPJK ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1965; Krakowska Stocznia Rzeczna w Krakowie. NR.BUD. B103/201 WYMIARY długość: 24.91 m; szerokość całkowita:3.15 m, szerokość na wręgach: 3,05 m; wysokość burt: 1,45 m; wysokość nierozbieralna:2,63 m; wysokość całkowita: 3,27 m; zanurzenie:1.05 m SILINKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 4L110; 4 cylindrowy prod. CZNM ©koda, Praha Zakład Horowice; rok prod.: 1962; nr. fabryczny: 340387; moc: 60 KM; ilość obrotów :1500/min.; ilość obrotów śruby: 750/min. średnica cylindrów: 110 mm; skok tłoka: 750 mm. PĘDNIK: 1 śruba; ILOŚĆ PASAŻERÓW; 65; ZAŁOGA: 4 osoby. NUMERY REJESTRACYJNE: Gd-I-5; GD-01-017 [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1966: KORMORAN - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk 1978: KORMORAN - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Mazurska, Giżycko. Ekspozytura w Ostródzie. 1982: - nowy silnik typu SW400 M2/1 Rekin, 6 cylindrowy o mocy 95 KM prod. Państwowe Zakłady Mechaniczne w Pucku; nr. fabryczny:2312/257165; ilość obrotów: 2100/min. ilość obrotów śruby: 500/min. 1 prądnica 1,5 kV=24 V 1 prądnica 0,3 kV=24 V 1991: KORMORAN - Miejskie Zakłady Komunikacyjne Żegluga Ostródzko-Elbląska w Ostródzie. 2008: - w eksploatacji, długoletnim kapitanem tego statku był nieżyjący już kpt. ż.śr.l. I kl. Broniecki Andrzej. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/pasazerki/spjk/normal_Kormoran02.jpg[/img] [b] "Kormoran" na starej przystani Żeglugi Gdańskiej w Elblągu. Rok 1968:
Odpowiedział(a) w SPJK
Valdemaras
Valdemaras 31.12.2006, 19 lat temu
Odp: SPJD
[b]ODRA[/b] [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/pasazerki/spjd/normal_Odra.jpg[/img] [b] Czechosłowacka "Odra" na Wełtawie w Pradze w głębi siostrzana "Visla".[/b] TYP: Statek pasażerski typu SPJD ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1968; Gdańska Stocznia Rzeczna w Gdańsku. NR. BUDOWY: SPJD/13 WYMIARY długość:33,21 m; szerokość: 6,00 m, zanurzenie: 1,00 m SILIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 6L110PNS ; 6-cylindrowy o mocy łącznej 190 KM; prod. CZNM ©koda, Praha. PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 14 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW; 146; ZAŁOGA: 4 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1969: ODRA - Dopravni Podnik Hlavnego Mesta Praha, Praha 2002: - jeszcze w eksploatacji. [b]© - Waldemar Danielewicz Gdańsk grudzień 2006. kopiowanie i powielanie za podaniem żródła[/b]
Odpowiedział(a) w SPJD
Valdemaras
Valdemaras 31.12.2006, 19 lat temu
Odp: SPJD
[b]ANITA[/b] [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Anita.JPG[/img] [b] Statek pasażerski "Anita" Krynica Morska 14/08/2005 fot. Piotrek Zamiecki (zamek) [/b] TYP: Statek pasażerski typu SPJD ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1967; Tczewska Stocznia Rzeczna w Tczewie. NR. BUDOWY: SPJD/12 WYMIARY długość:33,46 m; szerokość: 6,12 m, zanurzenie: 0,96 m SILIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 6L110PNS ; 6-cylindrowy o mocy łącznej 190 KM; prod. CZNM ©koda, Praha. PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 18 km/godz. ILOŚĆ PASAŻERÓW; 225; ZAŁOGA: 3 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1967: ANITA - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk 1991: ANITA - statek wydzierżawiono armatorowi: - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Ltd Sp. z o.o., Gdańsk. 1996.VII.01: ANITA - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Ltd. Sp. z o.o., Gdańsk 1996.X.01: ANITA - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Gdańska Ltd. Sp. z o.o.; Gdańsk. 2001.V: ANITA - Żegluga Gdańska Sp. z o.o., Gdańsk. eksploatowany co roku na Zalewie Wiślanym. 2008: - w eksploatacji.
Odpowiedział(a) w SPJD
Valdemaras
Valdemaras 30.12.2006, 19 lat temu
Odp: SPJD
[b]AGATA[/b] [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Daria.JPG[/img] [b] Statek pasażerski "Daria" przybija do molo w Krynicy Morskiej 26/07/2006 fot. Piotrek Zamiecki (zamek) [/b] TYP: Statek pasażerski typu SPJD ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1967; Tczewska Stocznia Rzeczna w Tczewie. NR. BUDOWY: SPJD/11 WYMIARY długość:32,46 m; szerokość: 6,07 m, zanurzenie: 0,95 m SILIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 6L110PNS ; 6-cylindrowy o mocy łącznej 190 KM; prod. CZNM ©koda, Praha. PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: ILOŚĆ PASAŻERÓW; 146; ZAŁOGA: 4 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1968: AGATA - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Szczecińska, Szczecin. eksploatowana w wycieczkach po porcie szczecińskim, później w Dziwnowie. 1991.VII: AGATA - J. Skiba, K. Kamieński, M. Oleszczuk, Dziwnów. 1998: AGATA - Józef Skiba, Dziwnów. 2002: - wycofany 2005: DARIA - Jerzy Dec Sea Horse Obsługa Statków, Gorzów.Wlkp. 2006: - eksploatowana na Zalewie Wiślanym. 2008: - nadal w eksploatacji.
Odpowiedział(a) w SPJD
Valdemaras
Valdemaras 30.12.2006, 19 lat temu
Odp: SPJD
[b]ELŻBIETA[/b] TYP: Statek pasażerski typu SPJD ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1967; Gdańska Stocznia Rzeczna w Gdańsku. NR. BUDOWY: SPJD/10 WYMIARY długość:33,08 m; szerokość:5,57 m, zanurzenie: 0,95 m SILIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 6L110PNS ; 6-cylindrowy o mocy łącznej 190 KM; prod. CZNM ©koda, Praha. PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: ILOŚĆ PASAŻERÓW; 270; ZAŁOGA: 3 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1968: ELŻBIETA - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk 1994: ELŻBIETA - statek wydzierżawiono armatorowi: - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Ltd Sp. z o.o., Gdańsk. 1996.VII.01: ELŻBIETA - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Ltd. Sp. z o.o., Gdańsk 1996.X.01: ELŻBIETA - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Gdańska Ltd. Sp. z o.o.; Gdańsk. 2001.V: ELŻBIETA - Żegluga Gdańska Sp. z o.o., Gdańsk. 2008: - w eksploatacji.
Odpowiedział(a) w SPJD
Valdemaras
Valdemaras 30.12.2006, 19 lat temu
Odp: SPJD
[b]BEŁDANY[/b] [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/SP_Be%C5%82dany_0707_1.JPG[/img] [b] "Bełdany" na jednym z jezior mazurskich. Fot.: Piotr Zamiecki[/b] TYP STATKU: statek pasażerski typu SPJD ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1965; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUD.: SPJD/9 WYMIARY: długość-33,56 m, szerokość-6,10 m, zanurzenie-0,95 m. SILNIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu: 6L-160 PNS; 6 cylindrowy; prod.: CZMN Skoda, Praha; moc: 195 KM. PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 18 km/godz.; ZAŁOGA: 4 ludzi. PASAŻEROWIE: 200 osób. PRZEBIEG SŁUŻBY: 1966: BEŁDANY - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Mazurska, Giżycko. 1992: BEŁDANY - Żegluga Mazurska Sp. z o.o., Giżycko. 1994: - liczbę pasażerów ustalono na 140 osób. 2015: - w eksploatacji
Odpowiedział(a) w SPJD
Valdemaras
Valdemaras 29.12.2006, 19 lat temu
Odp: SPJD
[b]MARTA[/b] TYP: Statek pasażerski typu SPJD ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1966; Gdańska Stocznia Rzeczna w Gdańsku. NR. BUDOWY: SPJD/8 WYMIARY długość:33,27 m; szerokość:6,11 m, zanurzenie: 0,96 m SILIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 6L110PNS ; 6-cylindrowy o mocy łącznej 190 KM; prod. CZNM ©koda, Praha. PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 18 km/godz. ILOŚĆ PASAŻERÓW; 250; ZAŁOGA: 4 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1967: MARTA - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk 1989.X: - wycofany. 1991: MARTA - dzierżawiony przez T. Bożyczko z Gdańska jako statek kawiarnia, muzyczna, stał zacumowany do nabrzeża na Motławie w Gdańsku. 1995: - sprzedany belgijskiej firmie Maasdal BVBA w Krurbeke przeszedł remont w Stoczni Wisła w Gdańsku. 1997: - odpłynął drogami śródlądowymi do Belgii.
Odpowiedział(a) w SPJD
Valdemaras
Valdemaras 29.12.2006, 19 lat temu
Odp: SPJD
[b]DANUTA[/b] [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/pasazerki/spjd/normal_Danuta.jpg[/img] [b] " Danuta" na Zalewie Wiślanym. Zbiór: W. Danielewicz[/b] TYP: Statek pasażerski typu SPJD ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1966; Tczewska Stocznia Rzeczna w Tczewie. NR. BUDOWY: SPJD/7 WYMIARY długość: 33,04 m; szerokość:5,57 m, zanurzenie:0,96 m SILIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 6L110PNS ; 6-cylindrowy o mocy łącznej 190 KM; prod. CZNM ©koda, Praha. PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: ILOŚĆ PASAŻERÓW; 225; ZAŁOGA: 3 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1967: DANUTA - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańsk, Gdańsk 1993: DANUTA - statek wydzierżawiono armatorowi: Wodnik S.C., Gdańsk 1994: DANUTA - statek wydzierżawiono armatorowi: - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Ltd. Sp. z o.o., Gdańsk. 1996.VII.01: DANUTA - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Ltd Sp. z o.o., Gdańsk 1996.X.01: DANUTA - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Gdańska Ltd. Sp. z o.o.; Gdańsk. 2001.V: DANUTA - Żegluga Gdańska sp. z o.o., Gdańsk. 2008: - w eksploatacji.
Odpowiedział(a) w SPJD
Valdemaras
Valdemaras 29.12.2006, 19 lat temu
Odp: SPJD
[b]MAŁGORZATA[/b] [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/108_%282%29.JPG[/img] [b]Zbiór: W.Danielewicz[/b] TYP: Statek pasażerski typu SPJD ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1966; Tczewska Stocznia Rzeczna w Tczewie - kadłub. Gdańska Stocznia Rzeczna w Gdańsku wyposażenie. NR. BUDOWY: SPJD/6 WYMIARY długość: 33,57 m; szerokość:6,05 m, zanurzenie:0,96 m SILIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 6L110PNS ; 6-cylindrowy o mocy łącznej 190 KM; prod. CZNM ©koda, Praha. PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: ILOŚĆ PASAŻERÓW; 270; ZAŁOGA: 3 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1968: MAŁGORZATA - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk. 1984: - podczas postoju po wyjściu pasażerów w statek uderzył na skutek awarii urządzeń sterowych holownik portowy Argo, zerwał z cum i przesunął kilkanaście metrów dalej pod pomost przeładunkowy na skutek czego została na Małgorzacie poważnie uszkodzona sterówka. Obyło się bez ofiar w ludziach. Podczas remontu statek otrzymał nową sterówkę. 1991: MAŁGORZATA - statek wydzierżawiono spółce Kaper S.C., Gdańsk. 1993: MAŁGORZATA - statek wydzierżawiono armatorowi: - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Ltd. Sp. z o.o., Gdańsk. 1996.VII.01: MAŁGORZATA - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Ltd. Sp. z o.o., Gdańsk 1996.X.01: MAŁGORZATA - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Gdańska Ltd. Sp. z o.o.; Gdańsk. 1997.VI: - statek eksploatowany był w Malborku w rejsach po rz. Nogat do czerwca 2001 r. 2001.V: MAŁGORZATA - Żegluga Gdańska sp. z o.o., Gdańsk. 2008: - w eksploatacji.
Odpowiedział(a) w SPJD
Teos
Teos 27.12.2006, 19 lat temu
Odp: SP 75
A ma ktoś fotkę 75-tki bo album załozyłem a zawartosci brak :( Jak widać powyżej Waldek miał zdjęcia i je podesłał a ja uzupełniłem galerię i forum.
Odpowiedział(a) w SP 75
Teos
Teos 27.12.2006, 19 lat temu
Odp: SPJK
Mam fotkę Pingwina zrobioną w czerwcu 2006: [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_pingwin.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w SPJK
Valdemaras
Valdemaras 26.12.2006, 19 lat temu
Odp: SP-150
Jest to pełny wykaz statków typu SP 150 mimo swych prawie 40 lat są nadal eksploatowane. Opracował: Waldemar Danielewicz Gdańsk XII.2006 [b]Powielanie dozwolone za podaniem autora[/b]
Odpowiedział(a) w SP-150
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator

Filtruj po tagach

Popularne wątki w tym tygodniu

Nie znaleziono wątków
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies