O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Forum 

Motorowce pasażerskie

Statki pasażerskie z napędem motorowym
139 postów | Ostatnia aktywność na 07.02.2007 przez Roman Marut
R
Roman Marut 07.02.2007, 18 lat temu
Odp: SI 45
INA - w roku 1978 (styczen) pracowala we Wroclawiu w ZODW. Bylem na niej bosmanem/motorzysta. Byla INA konkurencja (mala) dla KOSCIUSZKI. Plywalismy na "inspekcje" po wroclawskim wezle. Bylismy kilka razy w rejsch inspekcyjnych na Odrze do Szczecina. Kapitanem byl wtedy mr. Pietraszewski (o ile dobrze pamietam). Jesienia 1978 roku INA mial pomagac w akcji sciagania oznakowania szlaku przed ziam w rejonie Slubic. Kapitan Pietraszewski rozstl sie z INA wczesniej, ja nie mialem uprawnien (jeszcze) wiec mianowanym kapitanem zostal wysoce szkolony "kierowca" motorowki insp. z nadzoru wodnego. W czasie wchodzenia do zalodzonego basenu w Slubicach, pomimo moich prtestow, lod byl zbyt gruby, rozerwal burte stanowiace jednoczesnie sciane zbiornika paliwa. Mozecie sie domyslec - woda w paliwie. Silnik przedmuchalem, pracowal OK ale "kierowca" byl tak pzrestraszony ze uciekl z motorowki. Zimowala INA w Slubicach. Potem przekazana do Szczecina. Byl to koniec mojej kariery w ZODW. Potem byla Mloda GWardia. BYSTRZYCA - na niej zginal kapitan Radzialowski. O ile dobrze pamietamto poszla potem na Wisle. Ale to tylko przypuszczenia. Pozdrawiam z zasniezonego Edmonton - Kanada Roman Marut
Odpowiedział(a) w SI 45
Valdemaras
Valdemaras 07.02.2007, 18 lat temu
Odp: SI 45
[b]ODRA[/b] TYP STATKU: statek inspekcyjny ROK I MIEJSCE BUDOWY:1960r.; Warszawska Stocznia Rzeczna, Warszawa. Nr bud.B1/19 NOŚNOŚĆ:4 t WYMIARY: długość-15.18 m, szerokość- 3.18 m, wysokość boczna: 1.45/3.00 m, zanurzenie- 0.70 m SILNIKI GŁÓWNE: 1 silnik spalinowy czterosuwowy; typ 4NVD14;4 cyl.; prod. VEB Motorenfabrik, Schönebeck; moc:40 KM; 1960 r.; nr. ser. 63577 1 śruba; prędkość: 14 km/godz.; załoga 1 osoba +10 pasażerów PRZEBIEG SŁUŻBY: 1960.X: ODRA - Rejon Dróg Wodnych, Gorzów Wielkopolski. 1964: ODRA - Okręgowy Zarząd Wodny, Szczecin. Oddział Gorzów Wlkp. 1974: ODRA - Zarząd Administracji Rzeki Odry, Wrocław. Delegatura w Szczecinie 1977: - nowy silnik typu SW680/193/1 Delfin;6 cyl. prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego, Mielec/Puckie Zakłady Mechaniczne, Puck.;moc;165 KM; prędkość: 23 km/godz. 1988: ODRA - Okręgowa Dyrekcja Gospodarki Wodnej, Szczecin. 1992: ANGELIKA - Danuta Śliwińska, Stare Sady. - statek używany w oparciu o port w Mikołajkach dla małych grup. 2015: ANNA - Jerzy Pielaciński, Wyszogród
Odpowiedział(a) w SI 45
Valdemaras
Valdemaras 07.02.2007, 18 lat temu
Odp: SI 45
[b]BYSTRZYCA[/b] TYP STATKU: inspekcyjny ROK I MIEJSCE BUDOWY:1960r.;Warszawska Stocznia Rzeczna, Warszawa. Nr bud.B1/18 NOŚNOŚĆ:4 t WYMIARY: długość-15.13 m, szerokość- 3.18 m, wysokość boczna/całkowita- 1.45/3.35 m, zanurzenie- 0.70 m SILNIKI GŁÓWNE: 1 silnik spalinowy czterosuwowy; typ 4NVD14; 4 cyl.; prod .VEB, Motorenfabrik;Schönebeck; moc:40 KM; 1960 r. Nr. Ser. 63572. 1 śruba; prędkość- 14 km/godz.; załoga 1 osoba +10 pasażerów PRZEBIEG SŁUŻBY: 1960: BYSTRZYCA - Rejon Dróg Wodnych, Wrocław 1964: BYSTRZYCA - Okręgowy Zarząd Wodny, Wrocław. 1974: BYSTRZYCA - Zarząd Administracji Rzeki Odry, Wrocław. dalszy los nieznany.
Odpowiedział(a) w SI 45
Valdemaras
Valdemaras 07.02.2007, 18 lat temu
Odp: SI 45
[b]NYSA[/b] TYP STATKU: inspekcyjny. ROK BUDOWY:1960r.;Warszawska Stocznia Rzeczna, Warszawa. Nr bud.B1/17 NOŚNOŚĆ:4 t WYMIARY: długość-14,99 m, szerokość: 3,20 m ,wysokość boczna/całkowita-1,45/3,38 m, zanurzenie- 0,70 m SILNIKI GŁÓWNE: 1 silnik spalinowy czterosuwowy; typ 4NVD14; 4 cyl.;prod.VEB, Motorenfabrik, Schönebeck;moc:40 KM; 1959 r. Nr. Ser. 63390. 1 śruba; prędkość: 15 km/godz.; załoga 1 osoba;10 pasażerów PRZEBIEG SŁUŻBY: 1960: NYSA - Rejon Dróg Wodnych, Opole. 1964: NYSA - Okręgowy Zarząd Wodny, Opole. 1974: NYSA - Zarząd Administracji Rzeki Odry, Wrocław. Delegatura w Opolu. 1988: NYSA - Okręgowa Dyrekcja Gospodarki Wodnej, Wrocław. Inspektorat Opole. Dalszy los nieznany
Odpowiedział(a) w SI 45
Valdemaras
Valdemaras 07.02.2007, 18 lat temu
Odp: SP-45
[b]ALBATROS[/b] TYP: Statek pasażerski ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie. NR BUD.: B1/58 WYMIARY długość:15,15 m; szerokość: 3,22 m, zanurzenie: 0,73 m SILNIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 19 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1967: ALBATROS - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Warszawska, Warszawa. 1974: ALBATROS - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Mazurska, Giżycko. Ekspozytura w Augustowie. 1991: ALBATROS - Żegluga Augustowska Sp. z o.o., Augustów. 2000: ALBATROS - Edytor S.A., Warszawa. - port macierzysty Węgorzewo. 2005: ALBATROS - P. P. "Gramy" Grzegorz Tomasz Olchawski, Kraków. port mac. Węgorzewo, nowy silnik typu SW400/S1; 6 cylindrowy produkcji Puckie Zakłady Mechaniczne, Puck; moc: 95 KM. 2006: - w eksploatacji.
Odpowiedział(a) w SP-45
Valdemaras
Valdemaras 07.02.2007, 18 lat temu
Odp: SP-45
[b]LUBUSZANIN[/b] TYP: statek pasażerski ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964 r.; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie. NR BUD.: B1/57 WYMIARY długość:15,12 m; szerokość:3,22 m, zanurzenie:0,72 m SILNIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 16 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1965: LUBUSZANIN - Powiatowy Ośrodek Sportu Turystyki i Wypoczynku w Sławie Śląskiej. - statek pływa po jez. Sławskim. 1975 : LUBUSZANIN - Lubuskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Turystycznej. Lubtour, Zielona Góra. port mac. Sława Śląska 198. : LUBUSZANIN - Karaś Stanisław, Sława Śląska. statek pływał po Zalewie Pilichowickim. 199.: KORAL - Horodejuk Tadeusz i Adam Rysiew, Wrocław. eksploatowany we Wrocławiu. 1995: KORAL - Retman - Żegluga Pasażerska-Tadeusz Horodejuk, Wrocław. 1996: - zakupiony do Czorsztyna, we Wrocławiu przebudowa obejmująca przebudowę pokładu rufowego i dziobowego. Wymiana silnika na typ SW 266 Krab produkcji WSW Andrychów; moc: 70 KM. Statek może zabierać 45 osób. Projekt przebudowy opracowało Biuro Projektowe Flis z Wrocławia. 1998: BIAŁA DAMA - Żegluga i Turystyka S.C., Niedzica. 2005: - w eksploatacji. Dziękuję Iwo Szyfterowi z Poznania za uzupełnienia.
Odpowiedział(a) w SP-45
Valdemaras
Valdemaras 04.02.2007, 18 lat temu
Odp: SI 45
[b]INA[/b] TYP STATKU: inspekcyjny. ROK BUDOWY:1960r.;Warszawska Stocznia Rzeczna, Warszawa. Nr bud.B1/4 NOŚNOSĆ:4 t WYMIARY: długość-15.18 m, szerokość: 3.10 m ,wysokość boczna/całkowita-1.45/3.38 m, zanurzenie- 0.70 m SILNIKI GŁÓWNE: 1 silnik spalinowy czterosuwowy. typ 4NVD;4 cyl.;prod.VEB,Motorenfabrik,Schönebeck;moc:40 KM 1959r. Nr.63389 1 śruba; prędkość:12 km/godz.; załoga 1 osoba + 9 pasażerów PRZEBIEG SŁUŻBY: 1960: INA - Rejon Dróg Wodnych, Szczecin 1964: INA - Okręgowy Zarząd Wodny, Szczecin. 1974: INA - Zarząd Administracji Rzeki Odry, Wrocław. Delegatura w Szczecinie. 197.: - nowy silnik typu SW 680 Delfin; 6 cyl. prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego, Mielec/Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc:165 KM; predkość:23 km/godz. 1988: INA - Okręgowa Dyrekcja Gospodarki Wodnej, Wrocław 1989: INSPEKTOR 73 - Inspektorat Żeglugi Śródlądowej, Wrocław. - dalszy los nie znany
Odpowiedział(a) w SI 45
Valdemaras
Valdemaras 04.02.2007, 18 lat temu
Odp: SI 45
[b]MAMRY[/b] TYP STATKU: inspekcyjny ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1960r.; Warszawska Stocznia Rzeczna, Warszawa. Nr bud.B1/3. NOŚNOŚĆ:3 t WYMIARY: długość:15.06 m, szerokość- 3.18 m, wysokość burt/całkowita-1.45/3.05 m, zanurzenie- 0.75 m. SILNIKI GŁÓWNE: 1 silnik spalinowy czterosuwowy; typ:4NVD14; 4 cylindrowy .;prod.:VEB Dieselmotorwerke,Schönebeck 1958r. nr. 63206; moc:40 KM. 1 śruba;prędkość:11 km/h; załoga;2 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY: 1960: MAMRY - Rejon Dróg Wodnych, Giżycko. 1964: MAMRY - Okręgowy Zarząd Wodny, Giżycko. 1973: MAMRY - Okręgowa Dyrekcja Gospodarki Wodnej, Warszawa. Inspektorat Eksploatacji Wód, Giżycko.. 198.: nowy silnik typ SW 400 Rekin 6 cyl. ; prod.: Puckie Zakłady Mechaniczne, Puck. 1993: MAMRY - Okręgowa Dyrekcja Gospodarki Wodnej, Warszawa. Gospodarstwo Pomocnicze, Giżycko. 1996: - jeszcze istniał.
Odpowiedział(a) w SI 45
A
Acorus 31.01.2007, 18 lat temu
Odp: SP-45
W listopadzie 2006 r. [b]CZAJKA[/b] wróciła na Zalew Soliński. Statek odkupiło od sandomierskiego armatora Bieszczadzkie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe.
Odpowiedział(a) w SP-45
Valdemaras
Valdemaras 31.01.2007, 18 lat temu
Odp: SP-45
[b]CZAJKA[/b] TYP: Statek pasażerski ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie. NR BUD.: B1/56 WYMIARY długość - 15,10 m; szerokość - 3,35 m, zanurzenie - 0,75 m SILIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 12 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1964: CZAJKA - Przedsiębiorstwo Państwowe "Żegluga Mazurska", Giżycko. 1967: CZAJKA - Wojewódzki Ośrodek Sportu i Turystyki, Rzeszów. Oddział w Solinie. 1988: - nowy silnik typu: SW400/112; Wytwórnia Silników Wysokoprężnych, Andrychów; moc:95 KM 2000: MARIA - Tadeusz Prokop, Sandomierz. 2005: MARIA - Żegluga Śródlądowa Tadeusz Prokop, Sandomierz. 2006. XI: - zakupiony przez Bieszczadzkie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe 2007: BRYZA - Artur Tworek, Jasło. Port mac. Polańczyk. [img]https://www.zegluga-rzeczna.pl/images/bryza-004.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w SP-45
Valdemaras
Valdemaras 31.01.2007, 18 lat temu
Odp: SP-45
[b]ŻURAW[/b] TYP: Statek pasażerski typu SP-45 ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie. NR BUD: B1/49 WYMIARY długość: 15,07 m; szerokość: 3,20 m, zanurzenie: 0,75 m SILNIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu SW266/M5; 4 cylindrowy; prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Andrychowie; moc: 60 KM PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 12 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW; 34 ; ZAŁOGA: 2 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1964: ŻURAW - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk - statek używany był na linii Gdańsk-Sobieszewo oraz jako prom dla pracowników Stoczni Wisła pomiędzy Górkami Zachodnimi a Płonią, a także w Iławie na jez. Jeziorak. Posiadał 1 silnik wysokoprężny typu 3L-110 3 cylindrowy; prod. CZNM ©koda, Praha; moc: 45 KM. Nr. 230561/63 1989: - wymiana silnika. 1992: - wycofany z eksploatacji. 1993.VII: ŻURAW - Zakłady Komunikacji Miejskiej Żegluga Ostródzko-Elblaska, Ostróda. 2006: - w eksploatacji.
Odpowiedział(a) w SP-45
zamek
zamek 25.01.2007, 18 lat temu
Odp: SP-45
Waldku , remont Mewy był w 2005. Dzisiaj znalazłem jej zdjęcie z tego czasu, już je dodałem do galerii. Jak możesz, to popraw w opisie. Acha, nad Zegrzem był jeszcze jeden SP-45, nosił on nazwę "Bosman" i chyba był własnością YKP
Odpowiedział(a) w SP-45
A
Acorus 25.01.2007, 18 lat temu
Odp: SP-45
Uzupełnienie: [b]RYBITWA[/b] eksploatowana była na jeziorze Wigry.
Odpowiedział(a) w SP-45
Valdemaras
Valdemaras 24.01.2007, 18 lat temu
Odp: SP-45
No nie tylko tu mnie możesz spotkać, bywam też na czacie. Kobieta na statku to pech ?. Podobno na towarowym a ba nawet na pewno. Płynąc BM-ką zabraliśmy z śluzie znajomą 300 metrów dalej złapaliśmy oponę w śrubę. Dziewczę uwierzyło ze to przez nią !!!. A może to prawda. Ale tu akurat jest strona o pasażerskich statkach wiec nic sie nie stanie. Pozdrawiam.
Odpowiedział(a) w SP-45
Valdemaras
Valdemaras 24.01.2007, 18 lat temu
Odp: SP-45
[b]BOGUMIŁA[/b] TYP: Statek pasażerski typu SP-45 ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie. NR BUD: B1/47 WYMIARY długość:15,09 m; szerokość:3,20 m, zanurzenie: 0,75 m SILIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 3L-110 3 cylindrowy; prod. CZNM ©koda, Praha; moc: 45 KM. Nr bud. 330469/63 PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 16 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW; 30; ZAŁOGA: 2 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1964: BOGUMIŁA - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk 1965.IV.15: CZAPLA - zmiana nazwy. - statek używany był na linii Gdańsk-Sobieszewo oraz jako prom dla pracowników Stoczni Wisła pomiędzy Górkami Zachodnimi a Płonią. 1987: - wycofany z eksploatacji. 1989: - kadłub wystawiono na ląd w bazie Żeglugi w Gdańsku-Stogach. 1993: - sprzedany E. Wysokińskiemu z Bydgoszczy, opuszczony na wodę i odholowany do Bydgoszczy na remont. 1996: CZAJKA - Edward Wysokiński, Bydgoszcz. 2006: - w eksploatacji jako statek turystyczny.
Odpowiedział(a) w SP-45
Valdemaras
Valdemaras 24.01.2007, 18 lat temu
Odp: SP-45
[b]RYBITWA[/b] TYP: Statek pasażerski typu SP-45 ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie. NR BUD.: B1/39 WYMIARY długość:15,16 m; szerokość: 3,25 m, zanurzenie: 0,75 m SILIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha; nr bud.30792/61 PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 12 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 30; ZAŁOGA: 2 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1963: RYBITWA - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Mazurska, Giżycko. Ekspozytura w Augustowie. eksploatowana na jez. Wigry. 1983: - do Giżycka. 1993: - nie wykazywany w rejestrze PRS, dalszy los nieznany.
Odpowiedział(a) w SP-45
A
Acorus 22.01.2007, 18 lat temu
Odp: SP-45
[b]DARIUSZ[/b] ex POLONIA, ex ROŻNÓW w dniu 31 marca 2005 r. zatonął na Zalewie Solińskim. Po nabraniu wody statek przechylił się mocno na jedną z burt, potem przerwały się liny cumownicze i poszedł na dno. Osiadł na głębokości ok. 18 m. Nie wiem czy już go podniesiono.
Odpowiedział(a) w SP-45
Valdemaras
Valdemaras 22.01.2007, 18 lat temu
Odp: SI 45
[b]I. PROJEKT[/b] Pod koniec lat pięćdziesiątych zaistniała konieczność opracowania nie wielkiej jednostki do celów inspekcyjnych na śródlądowych drogach wodnych. Statek tego typu miał się odznaczać małym zanurzeniem, niewielką mocą silnika głównego i łatwością obsługi. Miał zabierać do 10 osób w rejsach inspekcyjnych dziennych i około 6 osób w rejsach kilkudniowych. Jego parametry miały mu umożliwić pływanie na wszystkich krajowych śródlądowych drogach wodnych. Projekt i dokumentację opracował Zakład Teorii Okrętów Politechniki Gdańskiej w Gdańsku. Otrzymał on początkowo oznaczenie typ "Mamry" od prototypowej jednostki, które później na SI 45. Budowę zlecono ówczesnej Warszawskiej Stoczni Rzecznej w Warszawie, która rozpoczęła produkcję tych statków w 1960 roku. Oprócz statków typowo inspekcyjnych zbudowano również na tym kadłubie bunkierkę paliwową oraz dwa pływające sklepy zaopatrujące wodniaków w paliwo i produkty pierwszej potrzeby. [b]II. KADŁUB[/b] Kadłub zbudowano ze stali okrętowej St 37s metodą spawaną o systemie wiązań podłużnym. Statek posiadał 34 wręgi w odstępach, co 420 mm. Sam kadłub podzielony był na 5 przedziałów przez 4 grodzie poprzeczne. Przedziały mieściły licząc od rufy: 1. skrajnik rufowy mieszczący sektor sterowy 2. pomieszczenie załogowe dla 2 osób i kuchnia 3. sterówka i maszynownia 4. pomieszczenie załogowe dla 4 osób i WC 5. skrajnik dziobowy Od wręgu 33 do 4 mieściła się nadbudowa oraz sterówka. Wejście na statek znajdowało się na śródokręciu do sterówki po obu burtach przez drzwi rozsuwane później przerobione na wielu jednostkach, na dwuczęściowe odchylane. Ze sterówki po lewej burcie znajdowało się zejście schodami do pomieszczenia służbowego na dziobie. Znajdowały się tu cztery jednoosobowe kanapy po dwie na każdej burcie podwieszane do sufitu. Złożone służyły do siedzenia, mogły tu się odbywać narady po inspekcyjne. Światło dzienne do tego pomieszczenia dostarczały duże okna typu kolejowego. Z każdej z burt znajdują się po cztery okna. Na tym poziomie mieściło się WC. Natomiast po prawej burcie w kierunku rufy znajdowało się zejście schodami do kuchni i pomieszczenia służbowego na rufie dla 2 osób. Dane techniczne: długość całkowita - 15,05 m długość między pionami - 14,50 m szerokość całkowita - 3,20 m wysokość burt - 1,75 m zanurzenie - 0,74 m nośność - 15 t prędkość - 16 km/h załoga - 1 osoba Statek posiadał jeden ster zrównoważony podparty. Poszczególne statki różniły się między sobą jeżeli chodzi o wyposażenie wnętrz. Ogrzewanie pomieszczeń zapewniał piec CO. Później na wielu jednostkach stosowano w czasie jazdy ogrzewanie na ropę podobnie jak w autobusach, a w czasie postoju elektryczne. [b]III. SIŁOWNIA[/b] Siłownia znajdowała się pod pokładem sterówki, wejście do niej znajdowało się w podłodze sterówki poprzez unoszoną klapę. kilku statkach zastosowano silnik czterosuwowy czterocylindrowy typu 4NVD14 produkcji VEB Dieselmotorenwerke, Schönebeck/Elbe [NRD] o mocy 40 KM. Okazało się jednak że jego zbyt hałaśliwa praca i wibracje nie spełniają wymogów i w następnych jednostkach zastosowano jako napęd główny silnik wysokoprężny czterosuwowy czterocylindrowy typu ©koda 3 L-110 o mocy maksymalnej 45 KM przy 1.500 obrotów. Producentem silników były zakłady CZNM. ©koda w Pradze. Rozruch silnika elektryczny za pomocą 4 kwasowych akumulatorów rozruchowych 24 V i 150 Ah. Obroty przenoszone były na śrubę za pomocą przekładni o przełożeniu 2:1. Śruba mosiężna trzyskrzydełkowa. Prąd w czasie jazdy zapewniała prądnica o mocy 0,3 kVa dająca prąd stały o napięciu 24 V. Spaliny z silnika odprowadzane były za pomocą rurociągu ku rufie, wylot znajdował się w rufie powyżej linii wodnej. Zużycie paliwa wynosiło 8,1 l/h a oleju silnikowego 0,25 l na godzinę pracy. W późniejszych latach na wielu jednostkach tego typu zamontowano silnik wysokoprężny czterosuwowy sześciocylindrowy typu SW-400 Rekin produkcji Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego, Mielec/Puckie Zakłady Mechaniczne, Puck o mocy 95 KM [70 kW]. Wiąże to się również ze zmianą sprzęgieł. [b]IV. WYPOSAŻENIE[/b] a. kotwiczne: 1 kotwica czterołapowa o wadze 75 kg opuszczana i podnoszona ręcznie przy pomocy windy kotwicznej. Łańcuch typu technicznego o grubości ogniwa 8 mm i długości 25 m. Kotwica umocowana była na żurawiku na dziobie statku. b. sygnałowo-nawigacyjne: komplet latarń okrętowych wymaganych przepisami i syrena okrętowa, reflektor i maszt sygnałowy. c. cumownicze: 4 podwójne pachoły cumownicze umiejscowione na dziobie i rufie. d. ratownicze: kamizelki i koła ratunkowe. [b]V. UWAGI[/b] Poszczególnie jednostki różniły się wyposażeniem i wystrojem wnętrz. Póżniej w czasie eksploatacji tych jednostek armatorzy dokonywali również zmian w wystroju statku, wyposażeniu wnętrz lub zmianie wyposażenia, co trudno jest dziś opisać nie dysponując materiałem ikonograficznym. W wielu przypadkach dokonano przebudowy statków inspekcyjnych SI-45 na statki pasażerskie, lecz mimo to pozostaną one typem, SI-45 i tam zostaną opisane. Być może dysponujecie Państwo fotografiami tych statków, które ukażą nam ich zmiany konstrukcyjne, więc proszę o ich nadsyłanie albo na adres strony lub mój w.danielewicz@wp.eu za co z góry dziękuję. Publikacja, powielanie za podaniem źródła. © Waldemar Danielewicz. Gdańsk 4 luty 2007 r.
Odpowiedział(a) w SI 45
zamek
zamek 22.01.2007, 18 lat temu
Odp: SP-45
Mewa jest cały czas w użytku i jest eksploatowana przez WOZŻ. W zeszłym roku przeszła wymianę poszycia kadłuba. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Mewa%7E0.JPG[/img] [b]Mewa w Pilawie nad Zalewem Zegrzyńskim 10/11/2003 [/b] fot. Piotrek Zamiecki (zamek)
Odpowiedział(a) w SP-45
Valdemaras
Valdemaras 21.01.2007, 18 lat temu
Odp: SP-45
[b]MEWA[/b] TYP: Statek pasażerski typu SP-45 ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1962; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie. NR BUD.: B1/38 WYMIARY długość: 15,15 m; szerokość: 3,20 m, zanurzenie: 0,73 m SILIKI GŁÓWNE 1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha. Nr bud. 030786/61 PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 16 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 30; ZAŁOGA: 2 osoby PRZEBIEG SŁUŻBY 1963: MEWA - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Mazurska, Giżycko. Ekspozytura w Augustowie. 1976: MEWA - Okręgowy Związek Żeglarski, Warszawa. Port mac. Giżycko. 1978: MEWA - Warszawski Okręgowy Związek Żeglarski, Warszawa. 1982/83 - remont w Płockiej Stoczni Rzecznej, nowy silnik typu SW 400; 6 cylindrowy produkcji WSW, Andrychów i PZM, Puck o mocy 95 KM. 2003: - wycofany ze względu na zły stan techniczny, oferta sprzedaży. 2004: - decyzja o wyremontowaniu statku 2005: - remont kapitalny wykonany na lądzie w Nieporęcie wymiana poszycia, remont silnika, nowa zabudowa wnętrza, piaskowanie i malowanie. Wykonanie na nadbudowie rufowej stanowiska dla komisji regatowej. 2006: - w eksploatacji. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_MewaZima_5.JPG[/img]
Odpowiedział(a) w SP-45
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator

Filtruj po tagach

Popularne wątki w tym tygodniu

Nie znaleziono wątków
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies