O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Forum 

Holowniki motorowe

178 postów | Ostatnia aktywność na 05.08.2007 przez Valdemaras
Valdemaras
Valdemaras 05.08.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki typu Bekas
Iwo dziękuję za uzupełnienia, wiem że można na Ciebie liczyć
Odpowiedział(a) w Holowniki typu Bekas
A
Acorus 04.08.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki typu Bekas
BEKAS - uzupełnienie Od 1973 r. portem macierzystym był Poznań. W dniu 04.11.1998 r., wraz z pozostałymi jednostkami likwidowanego Przedsiębiorstwa Budownictwa Wodnego w Poznaniu, nabyty przez spółkę POZ-BRUK z miejscowości Sobota koło Poznania. Nowy armator praktycznie nie wykorzystywał holownika. Jednostka stała bezczynnie w basenie stoczni w Gorzowie.
Odpowiedział(a) w Holowniki typu Bekas
Valdemaras
Valdemaras 04.08.2007, 18 lat temu
Odp: Nieznany holownik
[color=blue][b]"GRYF" [/b][/color] POPRZEDNIE NAZWY: ex "HANNA"; ex "IŁŻANKA" TYP STATKU: PASAŻERSKI ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1943; WLK. BRYTANIA. NOŚNOŚĆ: WYMIARY: długość całkowita: 17,50 m; długość m.p. :15,45 m; szerokość całkowita:3,45 m; szerokość na wręgach: 3,35 m;wysokość burt:1,23 m; wysokość: 3,10 m; zanurzenie: 0,73 m. SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu S-400 produkcji ZPC Ursus w Warszawie o mocy łącznej 90 KM PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: ?. ZAŁOGA: 2 osoby; PASAŻERÓW: 25 NUMERY REJESTRACYJNE: 3 [RDW Puławy]; 411 [RDW Bydgoszcz] Bg-I-102 [IŻŚr. Bydgoszcz] PRZEBIEG SŁUŻBY: zakupiony przez Ministerstwo Komunikacji z tak zwanych nadwyżek demobilu armii brytyjskiej gdzie pływał jako holownik. Do Polski przybył w 1947 roku oprócz niego do kraju sprowadzono jeszcze 4 holowniki dwuśrubowe. Miał 2 silniki Thornycroft produkcji brytyjskiej o łącznej mocy 90 KM. Przydzielony początkowo Dyrekcji Dróg Wodnych w Gdańsku nazwany został [b]"IŁŻANKA"[/b]. Był w dyspozycji Państwowego Zarządu Wodnego w Tczewie skąd w 1949 roku przekazany został do PZW w Puławach. Od 1951 roku w Rejonie Dróg Wodnych w Puławach. W 1963 roku trafił do Okręgowego Zarządu Wodnego w Bydgoszczy. Przeszedł remont, wymieniono silniki na typ 3L110 produkcji CZMN Skoda, Praha z 1961roku o numerach 0300794 i 030797 o łącznej mocy 90 KM. Od 1973 roku w Przedsiębiorstwie Budownictwa Wodnego w Bydgoszczy. Około 1993 roku nabyty przez kpt. Tuszyńskiego z Bydgoszczy został przystosowany do przewozu pasażerów jako statek turystyczny, początkowo w Bydgoszczy a potem na jez. Charzykowskim koło Chojnic.Nazywał się [b]"HANNA"[/b]. W 2003 roku trafił do Joanny Nowakowskiej-Sus Żegluga Pasażerska, Wrocław już jako [b]"GRYF"[/b]. Od 2006 roku w Żegluga Pasażerska "Flis" Adam Rysiew, Wrocław. [color=red][b]Opracował: Waldemar Danielewicz 4 sierpnia 2007. Publikowanie za podaniem żródła[/b][/color] No i mam nadzieje statek ten nie jest już nieznany.
Odpowiedział(a) w Nieznany holownik
Valdemaras
Valdemaras 01.08.2007, 18 lat temu
Odp: Nieznany holownik
Tak to jest na 100% dawny holownik "IŁŻANKA" póżniej "HANNA". Pochodzący z zakupów Ministerstwa Komunikacji z tak zwanego demobilu.
Odpowiedział(a) w Nieznany holownik
Valdemaras
Valdemaras 31.07.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki typu Bekas
[color=red][b]"BEKAS"[/b][/color] [b]POPRZEDNIE NAZWY[/b]:ex "Schnepfe"; ex "Bekas". [b]TYP STATKU[/b]: HOLOWNIK MOTOROWY ŚRUBOWY [b]ROK BUDOWY[/b]: 1930 [b]STOCZNIA[/b]: Państwowe Zakłady Inżynierii w Warszawie; Stocznia w Modlinie. [b]NR. BUD[/b].: [u][b]DANE TECHNICZNE[/b][/u]: [u]1937 r[/u]. - długość całkowita: 18,00 m; długość m.p.p.: 17,75 m; szerokość całkowita: 3,60 m ; zanurzenie puste: 0,45 m; zanurzenie max.: 0,68 m.; wyporność: 13 t. [u]1947 r.[/u] długość całkowita: 18,20 m; długość m.p.p.: 18,00 m; szerokość całkowita: 3,76 m ; szerokość na wręgach: 3,62 m;zanurzenie puste: 0,45 m; zanurzenie max.: 0,65 m.; - uzupełniono 10.sierpnia 2007 [u]1952 r.[/u] długość całkowita: 18,80 m; szerokość całkowita: 3,67 m ; wysokość burt: 1,30; wysokość całkowita: 3,50 m zanurzenie: 0,65 m; nośność: 3 t. [u]1960 r.[/u] długość całkowita: 18,80 m; szerokość całkowita: 3,62 m ; wysokość burt: 1,35; zanurzenie: 0,80 m; nośność: 4 t. [u]1962 r.[/u] długość całkowita: 18,20 m; szerokość całkowita: 3,74 m ; wysokość burt: 1,30 m; wysokość nierozbieralna: 2,30 m; zanurzenie max.: 1,08 m; nośność: 21 t. [b]SILNIKI GŁÓWNE[/b]: [b]1930 r.[/b] 1 silnik wysokoprężny czterosuwowy typu SFMS 117; 6 cylindrowy; produkcji Humbold-Deutz, Köln z roku 1929; moc: 60 KM. [b]1951 r.[/b] 1 silnik wysokoprężny dwusuwowy typu 64TL1 Gray Marine; 6 cylindrowy produkcji: General Corporation, Detroit z 1940 r. o mocy 100 KM. Liczba obrotów silnika: 1500/min.; liczba obrotów śruby napędowej: 1000/min. [b]1960 r.[/b] 1 silnik wysokoprężny czterosuwowy typu DM 150 Wola; 6 cylindrowy produkcji: Zakłady Mechaniczne im.M. Nowotki w Warszawie 1959 r. nr. Silnika: 3076; mocy 150 KM. Liczba obrotów silnika: 1500/min.; liczba obrotów śruby napędowej: 500/min. [b]2001 r[/b]. 1 silnik wysokoprężny czterosuwowy typu Volvo o mocy 400 KM. [b]INNE DANE[/b]: materiał budowy: dno: stal; burt: stal; pokład: stal kadłub nitowany o poprzecznym systemie wiązań. napęd: 1 śruba o]średnicy 620 mm[/color]; prędkość: 17 km/h.; załoga: 2 do 4 osób [b]PORT MACIERZYSTY[/b]: Gorzów Wielkopolski [b]ARMATOR[/b]: Stanisław Jurkowski, Gorzów Wielkopolski [b]NUMERY REJESTRACYJNE[/b]: 5033 [PZW Tczew]; 635 [RDW. Tczew]; 159 [ RDW. Gorzów Wielkopolski]; Bg-I-188 [IŻŚr. Bydgoszcz] PRZEBIEG SŁUŻBY: Zbudowany jako jednostka holowniczo-inspekcyjna na zamówienie Dyrekcji Dróg Wodnych w Toruniu z przeznaczeniem na Dolną Wisłę. Jednostki bliżniacze "NUR" i "RARÓG". Holowniki te mogły bez potrzeby slipowania dokonywać wymiany śruby napędowej na jazdę szybką lub na holowniczą. Odbywało to się przez odkręcenie wodoszczelnej klapy na półtunelu. Po odbiorach [b]"Bekas"[/b] trafił do Państwowego Zarządu Wodnego w Tczewie gdzie stacjonował do wybuchu wojny we wrześniu 1939r. Przejęty przez okupanta niemieckiego zmienił nazwę na [b]"SCHNEPFE"[/b] co jest dosłownym odpowiednikiem polskiego "Bekas". Nadal pływał w Waserstrasseamt Dirschau [niem. nazwa Tczewa]. W marcu 1945 roku odnaleziony w porcie gdańskim i celowo zatopiony przez ekipy administracji wodnej aby nie dostał się w ręce sowieckie. Po podpisaniu umowy radziecko-polskiej o podziale taboru i wraków podniesiony i odholowany na remont do Tczewa. Po odbudowie wrócił do nazwy [b]"BEKAS"[/b]. Od 1946 roku w P.Z.W. w Tczewie a po jego likwidacji w 1951 roku trafił do Rejonu Dróg Wodnych w Tczewie. Podczas remontu otrzymał silnik Gray Marine. W kwietniu 1954 roku zarządzeniem nr TM-I-083/1/54 Zarządu Okręgowego Dróg Wodnych w Poznaniu przekazany do R.D.W. Gorzów Wielkopolski. W 1960 roku przeszedł przebudowę co zmieniło jego sylwetkę. Wstawiono nowy silnik DM-150 Wola.Od 1963 roku w Okręgowym Zarządzie Wodnym w Gorzowie Wlkp. W 1973 roku trafił do Przedsiębiorstwa Budownictwa Wodnego w Poznaniu, stacjonował w Gorzowie Wlkp. W dniu 4 listopada 1998 r. przejęty przez POZ-BRUK w Sobocie koło Poznania ale nie użytkowany. Następnie zakupiony przez Jurkowskiego Stanisława z Gorzowa Wlkp., przeszedł wymianę silnika. Pływa do dziś. Opracował: Waldemar Danielewicz Gdańsk sierpień 2007. uzupełniono 10 sierpnia 2007 wszelkie prawa zastrzeżone [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Gorz%C3%B3w.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w Holowniki typu Bekas
Valdemaras
Valdemaras 31.07.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki typu Bekas
Artykułu A. Reszki zmobilizował mnie do zamieszczenia tu danych tych jednostek i ich losów jako uzupełnienie opracowania Adama. Będą również zdjęcia w galerii. Pozdrawiam; Waldek Danielewicz
Odpowiedział(a) w Holowniki typu Bekas
zamek
zamek 30.07.2007, 18 lat temu
Odp: Nieznany holownik
Mi także wydaje się na 99% ,że jest to ta sama jednostka. Mam tu na myśli "Gryf" i "Hanka"("Iłżanka" ) Na zdjęciu z Gryfem widać zaspawane kwadratowe okna, zastąpione obecnie bulajami. Także wiele detali, rozmieszczonych jest dokładnie tak samo na obu zdjęciach. Myślę ,że Waldek to potwierdzi! To jest ta sama jednostka!
Odpowiedział(a) w Nieznany holownik
norbi
norbi 30.07.2007, 18 lat temu
Odp: Nieznany holownik
"Stateczek pasażerski ,,Gryf " na przystani przy śluzie Łabędy. Piękny stary stateczek wymagający jeszcze trochę pracy. Należa się słowa uznania dla właściciela za zaadoptowanie tej staroci do roli pełnosprawnego, ciekawego stateczku pasażerskiego. Oto jego dane : rok budowy 1943 w Angli, stocznia nieznana. L - 15,60m, B - 3,35 m, H - 3,0 m, Zanurzenie 0,7 m. Zabiera 28 pasażerów, 2 osoby załogi. Poprzednia nazwa ,, Hanna" z jeziora Charzykowskiego, jeszcze wcześniej płuwał jako holownik w Żegludze Bydgoskiej. Być może p. Danilewicz będzie miał więcej wiedzy związanej z jego przeszłością to ptoszę się podzielić. Foto Janusz Fąfara" Jeśli się nie myle to ten holownik pływał pod nazwą "Iłżanka" w Żegludze Bydgoskiej, a jeszcze wcześniej chyba w PBW Bydgoszcz. Prosze mnie poprawić jeśli się mylę. Mam nawet jego zdjęcie z tamtych czasów. [img]http://www.zegluga-rzeczna.pl/images/photoalbum/album_15/05.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w Nieznany holownik
Valdemaras
Valdemaras 29.07.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
Będę wdzięczny
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
Janusz Fafara
Janusz Fafara 29.07.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
Wtam. Przy najbliższym pobycie w Marinie Uraz postaram się zdobyć życiorys ,,Cezariona". Foto na stronie Galeria floty. Na pewno pasuje do ktoregoś brakującego ogniwa.
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
Valdemaras
Valdemaras 27.07.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
[b]"MIECZYSŁAW"[/b] TYP STATKU: holownik ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków. NR. BUDOWY: 124 NOŚNOŚĆ:6.t WYMIARY: długość-18,72 m, szerokość- 3,82 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m. SILNIKI GŁÓWNE: 1 silnik wysokoprężny; typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1964r. Nr 3428; moc:150 KM PĘDNIK:2 śruby,PREDKOŚĆ:16 km/godz.;ZAŁOGA;4 osoby. NR. REJESTRACYJNE: 412 [IŻŚr. Warszawa] PRZEBIEG SŁUŻBY: 1964.IX: MIECZYSŁAW - Warszawskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Warszawa. port mac. Bogdanów. 1998: - wycofany i sprzedany w ręce prywatne. co dalej ?.
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
norbi
norbi 22.07.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HM 300
To jest san, a wyżej jest link do Noteci. Zdjęcia Noteci niemogłem wstawić, bo się niepokazywało, była tylko sama ścieżka do pliku, więc zrobiłem link. Jeżeli go Pan naciśnie to wyskoczy zdjęcie H.M. Noteć. Już zmieniłem;) jest normalna fotka.
Odpowiedział(a) w Holowniki HM 300
Valdemaras
Valdemaras 22.07.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HM 300
Chyba kolego przesadziłeś to nie jest "Noteć" tylko "SAN" , widać też sterówkę holownika "DELFIN"
Odpowiedział(a) w Holowniki HM 300
norbi
norbi 21.07.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HM 300
A to nowe fotki HM-300 H.M. Noteć przy śluzie w Białej Górze na Nogacie od strony Wisły. [img]https://www.zegluga-rzeczna.pl/images/photoalbum/album_15/06.jpg[/img] H.M. San [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/H_M____Delfin___i_H_M____San__.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w Holowniki HM 300
norbi
norbi 19.07.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HM 300
Kiedyś, gdy remontowałem "Bzurę" na przystani Z.S.Ż.Ś. w Nakle nad Notecią, zjawił się jaiś facet z aparatem, mówił, że jest "fanem" żeglugi śródlądowej i porobił parę zdjęć "Bzury". Wspominał, że kilka HM 300 miało być podobno wyeksportowanych do azji (do Kambodży, Wietnamu czy Laosu, tego już niepamientam) w ramach "pomocy bratnich narodów komunistycznych", tylko niewiem, czy "bujał", czy mówił prawdę. Może ktoś też o tym słyszał?
Odpowiedział(a) w Holowniki HM 300
Valdemaras
Valdemaras 16.07.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
[b][color=red]"ZAWISZA"[/color][/b] TYP STATKU: holownik ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków. NR. BUDOWY: 123 NOŚNOŚĆ: WYMIARY: długość-18,70 m, szerokość- 3,80 m, wysokość boczna/całkowita:1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m. SILNIKI GŁÓWNE: 1 silnik spalinowy; typ DM-150 Wola;6 cylindrowy prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie moc:150 KM PĘDNIK: 2 śruby, PRĘDKOŚĆ:14 km/godz.; ZAŁOGA: 4 osoby. NR. REJESTRACYJNE: 407 [IŻŚr. Warszawa] Wa-I-18 [ IŻŚr. Warszawa] PRZEBIEG SŁUŻBY: 1964.VI: ZAWISZA - Okręgowy Zarząd Wodny ,Puławy. 1974: ZAWISZA - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Puławy. 1979: - złomowany w Puławach
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
Valdemaras
Valdemaras 16.07.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
[color=green][b]"DELFIN"[/b][/color] TYP STATKU: holownik ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków. NR. BUDOWY: 122 NOŚNOŚĆ: 5 t. WYMIARY: długość-18,68 m, szerokość- 3,80 m, zanurzenie- 0,53 m. SILNIKI: 1 silnik spalinowy typ 3D6; 6 cylindrowy. prod. ZSRR. 1953r. nr. seryjny 1945; moc:150 KM PĘDNIK:2 śruby;PRĘDKOŚĆ:12 km/godz.;ZAŁOGA:3 ludzi. NR. REJESTRACYJNE: 422 [ IŻŚr. Bydgoszcz];Bg-I-74 [IŻŚr. Bydgoszcz] PRZEBIEG SŁUŻBY: 1964: DELFIN - P. P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz. 1987: - nowe silniki typu SW400M2/1; produkcji: Wytwórnia Silników Wysokoprężnych, Andrychów/Puckie Zakłady Mechaniczne, Puck; moc: 2 x 95 KM 1995: DELFIN - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz. 2000: - wycofany 2007: - statek stoi na slipie w Bydgoszczy miał wymieniane poszycie oraz został przebudowany. Prawdopodobnie zakupiony przez obywatela szwedzkiego. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_DELFINcop.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
Valdemaras
Valdemaras 16.07.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
Żegluga Bydgoska miała dokładnie tylko cztery holowniki typu HR 150 jak: REKIN, CZARNIAK, DELFIN, TUŃCZYK. Wykaz tych jednostek nie jest skończony ciąg dalszy następuje. Są one tu umieszczane według klucza jakim jest data i numer budowy a więc w kolejności jak schodziły z pochylni. Jest to trochę pracochłonne i wymaga czasu stąd ukazują się co pewien czas. Więc będą i bydgoskie holowniki. Pozdrawiam
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
P
philip 14.07.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HM 300
Bardzo fajna wymiana poglądów. Ogólnie te dwie jednostki dzieli epoka w konstruowaniu. HM 300 jest holownikiem i jego przydatność jako pchacz spełnia się tylko w zestawie z jedną barką i tylko na śródlądziu, natomiast Nosek był projektowany jako pchacz zatokowo-zalewowy gdzie założenia techniczno-eksploatacyjne są całkiem inne. Warto jeszcze sięgnąć, być może istnieją takie, po doświadczenia eksploatacji HM300 poza Polską. Pozdrawiam
Odpowiedział(a) w Holowniki HM 300
P
philip 14.07.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
Ogólnie brakuje w wykazie całego stanu posiadania Żeglugi Bydgoskiej, która była Armatorem znacznej ilości tych jednostek. Jednak tylko jedną z nich przystosowano do przewozu pasażerów, BAJKA, aktualny port macierzysty Śrem, poprzednio Bydgoszcz w czasie kiedy Armatorem P. Wesołowski, który jednostkę tą odkupił od ŻB i dokonał zmian. O ile pamiątam była to jednostka już po przebudowie siłowni na SW400. Czy została odsprzedana z silnikami nie potrafię w tej chwili odpowiedzieć, jednak najpierw plywała z dwoma 4-cyl Skodami, które ze względu na awaryjność już przez aktualnego Armatora zostały zastąpione dwoma SW266. Pozdrawiam
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator

Filtruj po tagach

Popularne wątki w tym tygodniu

Nie znaleziono wątków
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies