Odp: Holowniki HM 300
b]WYKAZ HOLOWNIKÓW[/b]
[b]BRDA[/b]
zbudowany 1956 r.; Głogowska Stocznia Rzeczna, Głogów; nr. bud. B 11
L = 21,81 m, B = 5,46 m, T = 0,98 m
2 silniki spalinowe typu 3D6 prod. ZSRR; 6 cylindrowe; moc 2x150 KM
2 śruby; prędkość:15 km/godz. załoga 5 ludzi
1956.XI.08: BRDA - Bydgoska Żegluga na Wiśle, Bydgoszcz
1963: Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz
1977.XII.31 - wycofany
1978: - złomowany
[b]FROMBORK[/b]
[img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/holowniki/bombowce/normal_BZURA.jpg[/img]
[b] "Bzura" jako statek pasażerski na Brdzie. - zbiór W. Danielewicz[/b]
[img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/holowniki/bombowce/normal_Bzura03.jpg[/img]
[b] "Bzura" w Bydgoszczy po sezonie[/b]
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1957r.;Głogowska Stocznia Rzeczna, Głogów.
NR.BUD.: B-20
NOŚNOŚĆ:29 t.
WYMIARY:
długość-21.80 m,szerokość-5.46 m,zanurzenie-0.75 m
SILNIKI GŁÓWNE
2 silniki wysokoprężne:.typ.DM-150 Wola;6 cyl; prod.Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie;moc:300 KM
PĘDNIK:2 śruby,PRĘDKOŚĆ:15 km/godz.;ZAŁOGA:5 ludzi
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1957.VII.12: FROMBORK - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk.
1959.X.27: BZURA - Przedsiębiorstwo Państwowe Bydgoska Żegluga na Wiśle, Bydgoszcz.
1964:BZURA - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.
1979: - przebudowa, dwa nowe silniki typu UE 680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: Wytwornia Sprzętu Komunikacyjnego, Mielec/Puckie Zakłady Mechaniczne,Puck;moc:330 KM
1995: BZURA - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz.
2001: BZURA - Mariusz Gajda, Gdańsk
przebudowa na statek pasażerski 66 osób, pływał w Tczewie.
200.: BZURA - Grzegorz Nadolny, Nakło
2006.VIII: - w Giżycku na slipie w Bazie Remontowej Żeglugi Mazurskiej, armator nieznany.
[b]JAROSŁAW[/b]
[img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/holowniki/bombowce/normal_JaroslawBm11.jpg[/img]
[b] Pierwszy prototypowy HM 300 "Jarosław" w Gdańsku po przekazaniu Żegludze Bydgoskiej,zmienił nazwę na "Noteć"[/b]
[img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/holowniki/bombowce/normal_NOTEC.jpg[/img]
[b] Holownik "Noteć" na Szkarpawie. - fot Janusz Miszewski[/b]
TYP STATKU:holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1955r.;Głogowska Stocznia Rzeczna,Głogów.Nr bud.B-1
NOŚNOŚĆ:23 t.
WYMIARY: długość-22.16 m,szerokość-5.46 m,zanurzenie-1.03 m
SILNIKI:2 silniki spalinowe;typ 3D6;6 cyl.prod.ZSRR 1953r.;moc:300 KM
PĘDNIK:2 śruby;PRĘDKOŚĆ:15 km/godz.;ZAŁOGA:5 ludzi.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1956: JAROSŁAW - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1956.IX.20: NOTEĆ - P.P.Żegluga Bydgoska,Bydgoszcz.PL
1966: - nowe silniki typu DM-150 Wola;6 cyl.prod.Zakłady Mechaniczne im.M.Nowotki w Warszawie; moc:300 KM
1977: - przebudowa,dwa nowe silniki typu UE 680/193/ 6 cylindrowe;prod.:Wytwornia Sprzetu Komunikacyjnego,Mielec/Puckie Zakłady Mechaniczne,Puck;moc:330 KM.
1995: NOTEĆ - Żegluga Bydgoska S.A.,Bydgoszcz.
[b]JAROSŁAW[/b]
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1956r.;Głogowska Stocznia Rzeczna, Głogów. Nr bud.B-13.
NOŚNOŚĆ:27 t.
WYMIARY: długość- 21.81m,szerokość- 5.46 m, zanurzenie- 0.98 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne;typ 3D6;6 cyl.;prod.ZSRR;moc:300 KM
PĘDNIK:2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz.; ZAŁOGA: 5 osób.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1956: JAROSŁAW - P. P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1968: WISŁA - P .P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.PL
1978: WISŁA - Płocka Stocznia Rzeczna, Płock.PL
1988: WISŁA - P. P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.PL
1989: - wycofany.
1991: WISŁA - Jan Maślanka, Bydgoszcz.
nie eksploatowany, przebudowywany na statek pasażerski.
1995: WŁ..ŁOKIETEK - Zespół Szkół Żeglugi Śródlądowej Nakło n/Notecią
[b]MIECZYSŁAW [/b]
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1956r.;Głogowska Stocznia Rzeczna, Głogów.Nr bud.B-8.
NOŚNOŚĆ:27 t.
WYMIARY: długość-21.80 m ,szerokość- 5.45 m, zanurzenie- 0.94 m.
SILNIKI:2 silniki wysokoprężne;. typ DM-150 Wola;6 cyl.; prod.Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie;moc:300 KM
PĘDNIK:2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz.; ZAŁOGA: 5 osob.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1956: MIECZYSŁAW - P. P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1968: WISŁOK - P. P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.PL
1983: - zatonął na Wiśle koło Opalenia podczas próby ściągania z mielizny pchacza typu KOZIOROŻEC z Żeglugi na Odrze. Wydobyty i wyremontowany.
1987.I.01: - wycofany.
1989: - złomowany.
[b]NOGAT[/b]
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1955r.;Głogowska Stocznia Rzeczna, Głogów.Nr bud.B-6
NOŚNOŚĆ:23 t.
WYMIARY: długość-21.80 m,szerokość-5.45 m,zanurzenie-0.94 m
SILNIKI:2 silniki wysokoprężne.;typ DM-150 Wola;prod.Zakłady Mechaniczne im M.Nowotki,Warszawa moc:300 KM
PĘDNIK:2 śruby,PRĘDKOŚĆ::15 km/godz.;ZAŁOGA:5 osob.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1956.V.18: NOGAT - P.P.Bydgoska Żegluga na Wiśle,Bydgoszcz.{PL}
1964: NOGAT: - P..P.Żegluga Bydgoska,Bydgoszcz.{PL}
1980.III: NOGAT - Przedsiebiorstwo Budownictwa Wodnego,Tczew.PL
1985: - wycofany.
1990: - złomowany
c.d.n.