O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Forum 

Holowniki motorowe

178 postów | Ostatnia aktywność na 21.05.2007 przez Mrozek
M
Mrozek 21.05.2007, 18 lat temu
Odp: WARMIA
No niestety to miasto po raz kolejny pokazało ze nie ma pojecia o sprawach w jakie sie wplatuje... link-http://q4.pl/?id=17&news=112740 "Pieniądze utopione w statku?" "Kontrowersje. Nie wiadomo kiedy holownik Lubecki zacumuje we Włocławku. Koszt remontu holownika Lubecki przerósł wszelkie oczekiwania. Właściciel statku - Hydrobudowa nie zamierza ponosić dalszych kosztów. Holownik Lubecki miał zacumować we Włocławku już w ubiegłym roku i stanowić atrakcję dla mieszkańców i turystów. Najpierw jednak okazało się, iż stan techniczny zabytkowego holownika jest tak zły, że prace remontowe przeciągną się do sierpnia. Jednak z każdym miesiącem rosły "szacunkowe koszty" remontu. Najpierw mówiło się o rekordowej kwocie 200 tys. złotych. Ostatecznie właściciel - Hydrobudowa S. A. wyłożył aż pół miliona złotych, ale za te pieniądze wyremontował jedynie poszycie kadłuba. – Uratowaliśmy zabytek przed dalszym niszczeniem, ale kolejnych kosztów ponosić nie zamierzamy - mówi Robert Białczyk, rzecznik prasowy Hydrobudowy. – Jesteśmy gotowi wydzierżawić holownik miastu Włocławek lub przekazać za symboliczną kwotę. Jak poinformował nas Robert Białczyk, wkrótce Hydrobudowa skontaktuje się z władzami stolicy Kujaw. Nie wiadomo jednak czy włocławski samorząd będzie zainteresowany przejęciem Lubeckiego."
Odpowiedział(a) w WARMIA
Valdemaras
Valdemaras 20.05.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
[color=blue][b]"TADEK"[/b][/color] TYP STATKU: holownik typu HR 150 ROK I MIEJSCE BUDOWY:1962r.; Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków. NUMER BUDOWY: 107. NOŚNOŚĆ: WYMIARY:. długość-18,84 m, szerokość- 3,70 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m. SILNIK GŁÓWNY: 1 silnik spalinowy;.typ DMa-150 Wola; 6 cyl. prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1962r. ; nr. ser.: 3339; moc:150 KM PĘDNIK: 2 śruby,prędkość:14,5 km/godz.;załoga;4 osoby. NUMERY REJESTRACYJNE:339. [RDW. Warszawa]; Wa-I-81 [I.Ż.Śr. Warszawa] PRZEBIEG SŁUŻBY: 1962.VI. TADEK - Warszawskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Warszawa. 1990: - wycofany. 2006: - na wpół zatopiony wrak znajduje się w porcie czerniakowskim w Warszawie. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Tadek3.JPG[/img]
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
Valdemaras
Valdemaras 20.05.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
[color=green][b]"WITEK"[/b][/color] TYP STATKU: holownik typu HR 150 ROK I MIEJSCE BUDOWY:1962r.; Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków. NUMER BUDOWY: 106. NOŚNOŚĆ: WYMIARY:. długość-18,84 m, szerokość- 3,70 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m. SILNIK GŁÓWNY: 1 silnik spalinowy;.typ DMa-150 Wola; 6 cyl. prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1962r. ; nr. ser.: 3339; moc:150 KM PĘDNIK: 2 śruby,prędkość:14,5 km/godz.;załoga;4 osoby. NUMERY REJESTRACYJNE:338. [RDW. Warszawa]; Wa-I-80 [I.Ż.Śr. Warszawa] PRZEBIEG SŁUŻBY: 1962: WITEK - Warszawskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Warszawa. 1991: - wycofany z eksploatacji. 1996: - zakupiony przez Eugeniusza Faryja z Ruciane – Nida tam przebudowany. 1997: FARYJ - Eugeniusz Faryj, Ruciane – Nida. klasyfikowany jako łódż motorowa. 2004: - przebudowa w Rucianem-Nida na statek pasażerski oznaczony symbolem budowy BO-0/7903. Jego dane techniczne po przebudowie: długość całkowita: 24,69 m, długość na linii wodnej: 22,42 m, szerokość całkowita: 4,52 m, szerokość: 3,71 m, wysokość burt: 1,45 m, wysokość nierozbieralna: 3,86 m, wysokość całkowita: 4,36 m, zanurzenie: 0,86 m. Nowy silnik wysokoprężny typu: 8V-71T1; 6 cylindrowy; produkcji: Diesel Marine, Detroit o mocy: 460 KM [338 kW]; 1 śruba; pasażerów: 76. Po przebudowie statek praktycznie nie przypomina sylwetką dawnego holownika. 2005: FARYJ - "Przystań u Faryja" Eugeniusz Faryj, Ruciane – Nida. 2006: FARYJ I - zmiana nazwy. 2007: - w eksploatacji. * podziękowania dla Acorusa na naprowadzenie na trop dalszych losów holownika. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_4_1.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
Valdemaras
Valdemaras 20.05.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
[color=red][b]"SUM"[/b][/color] TYP STATKU: holownik typu HR 150 ROK I MIEJSCE BUDOWY:1961r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków. NUMER BUDOWY: 105. NOŚNOŚĆ: WYMIARY:. długość-18.50 m, szerokość- 3.70 m, wysokość burt/całkowita- 1.30/3.00 m, zanurzenie- 0.53 m. SILNIK GŁÓWNY: 1 silnik spalinowy;.typ DMa-150 Wola; 6 cyl. prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1961r. ; nr. ser.: 3298; moc:150 KM PĘDNIK: 2 śruby,prędkość:11,5 km/godz.;załoga;4 osoby. NUMERY REJESTRACYJNE: Kr-I-8 [I.Ż.Śr. Kraków] PRZEBIEG SŁUŻBY: 1962: SUM - P.P. Żegluga Krakowska, Kraków. 1998: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
R
RyszardL 07.05.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 60
Waldku, podeślij zatem, jak możesz. Mnie to bardzo interesuje. Fajnie jest studiowac takie małe "pierdułki" ;)
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 60
Valdemaras
Valdemaras 05.05.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 60
zdjęcia są w galerii, plan mam ale ogólny dla typu HR 60.
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 60
R
RyszardL 05.05.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 60
Jejku, jakie te stateczki malutkie. ;) Przychylam się do prośby Kolegi Szputnika. Chętnie bym obejrzał takie zdjęcia, a może i planiki, gdyby się udało.
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 60
norbi
norbi 03.05.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HM 300
Opory wody są jedną z gałęzi chydrodynamiki i wymieniłem ją ponieważ tyczyła się ona tego przypadku. Wiem, że "Nosorożec" nienadaje się do pływania luzem i chciałem to tylko zaznaczyć. Widziałem "Nosorożca B-01" na "wózkach" na P.R.C. obok Przeróbki w Gdańsku podczas remontu i widziałem jaki ma kształt kadłuba. "Koziorożec"czy "Bizon" ma opływowy kształ, "Bombowiec"jest wręcz storzony do pływania luzem gdyrz jest on holownikiem dopiero pużniej przerobionym na pchacza, a "Nosorożec" ma bardzo "pękaty" kształ kadłóba, dlatego opory wody są bardzo duże. I w swojej poprzedniej wypowiedzi to zaznaczyłem.
Odpowiedział(a) w Holowniki HM 300
Valdemaras
Valdemaras 02.05.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HM 300
Ja nie wmawiam tu nikomu ciemniactwa i cieszę się że są tu fachowcy od oporów wody i hydrodynamiki [a tak na marginesie czy to czasem nie hydrodynamika zajmuje się między innymi oporami wody]. Norbi piszesz że: [b]A moja wypowiedź względem "Nosorożca" tyczy się poprostu tego, że nie jest on stwożony do pływania luzem.[/b] a ja to już wyjaśniałem że żaden pchacz nie jest stworzony do pływania luzem nie tylko NOSOROŻEC- a moja wypowiedz miała uświadomić że ten typ pchacza ze względu na inny kształt kadłuba od pchaczy rzecznych pcha luzem przed sobą wał wody większy od innych pchaczy - ale skoro znasz się na oporach wody więc nie rozumię twojej wypowiedzi bo gdybyś napisał że żaden pchacz nie nadaje się do pływania luzem a Nosorożec szczególnie to nie było by tej dyskusji. Pozdrawiam
Odpowiedział(a) w Holowniki HM 300
norbi
norbi 28.04.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HM 300
Jeżeli chodzi o jazdę luzem to nie chodzi mi jakieś rejsy wycieczkowe czy wyścigi, poprostu często pchacz płynie luzem np. Przegaliny do Przeróbki w Gdańsku po barkę. A moja wypowiedź względem "Nosorożca" tyczy się poprostu tego, że nie jest on stwożony do pływania luzem. Niekwestjonuje jego atutów takich jak manewrowość czy uciąg. A jeżeli chodzi o opór wody i chydrodynamikę to coś o tym wiem i ciemniakiem w tych sprawach niejestem.
Odpowiedział(a) w Holowniki HM 300
Valdemaras
Valdemaras 17.03.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
[b]WARS[/b] TYP STATKU: holownik typu HR 150 ROK I MIEJSCE BUDOWY:1961r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków. NUMER BUDOWY: 104. NOŚNOŚĆ: 5 t WYMIARY:. długość-18.50 m, szerokość- 3.70 m, wysokość burt/całkowita- 1.30/3.00 m, zanurzenie- 0.56 m. SILNIK GŁÓWNY: 1 silnik spalinowy;.typ DMa-150 Wola; 6 cyl. prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1961r. ; nr. ser.: 3296; moc:150 KM PĘDNIK: 2 śruby,prędkość:11,5 km/godz.;załoga;4 osoby. NUMERY REJESTRACYJNE: 334 [ RDW. W-wa]; Wa-I-16 [I.Ż.Śr. W-wa] PRZEBIEG SŁUŻBY: 1961: WARS - Rejon Dróg Wodnych ,Puławy 1964: WARS - Okręgowy Zarząd Wodny, Puławy 1974: WARS - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Puławy 1988: WARS - Zakład Budżetowy Budownictwa Wodnego ,Puławy. 2001: WARS - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, Warszawa.Oddział w Puławach. 2006: - w eksploatacji. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Wars_092007_4.JPG[/img]
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
Valdemaras
Valdemaras 17.03.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
[color=green][b]KRAK[/b][/color] TYP STATKU; holownik typu HR 150 ROK I MIEJSCE BUDOWY:1961r.; Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków. NR. BUDOWY:103. NOŚNOŚĆ: WYMIARY: długość-18.50 m, szerokość- 3.70 m, wysokość boczna/całkowita:1.30/2.90 m, zanurzenie- 0.56 m. SILNIKI GŁÓWNE: 1 silnik spalinowy. typ DMa-150 Wola;6 cyl. prod.Zakłady Mechaniczne im. M.Nowotki w Warszawie 1961r.Nr 3293; moc:150 KM PĘDNIK: 2 śruby, prędkość:11 km/godz.;załoga;4 osoby. NUMERY REJESTRACYJNE: 331 [ RDW. W-wa] Wa-I-15 [IŻŚr.Wa-wa] PRZEBIEG SŁUŻBY: 1961: KRAK - Rejon Dróg Wodnych, Puławy. 1964: KRAK - Okręgowy Zarząd Wodny, Puławy. 1974: KRAK - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego ,Puławy. 1988: KRAK - Zakład Budżetowy Budownictwa Wodnego w Puławach. 2001: KRAK - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, Warszawa.Oddział w Puławach. 2006: - w eksploatacji.
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
Valdemaras
Valdemaras 17.03.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 60
[b]SUM[/b] TYP STATKU: holownik ROK I MIEJSCE BUDOWY:1969;Baza Remontowa Żeglugi Warszawskiej, Płock. NOŚNOŚĆ: WYMIARY: długość -11.50 m, szerokość-3.10 m, zanurzenie-0.60 m SILNIKI GŁÓWNE: 1 silnik spalinowy;typ:S-324 MG;4 cylindrowy; producent: Wytwórnia Silników Wysokoprężnych w Andrychowie;moc:72 KM PĘDNIK:1 śruba;PRĘDKOŚĆ:14 km/godz;ZAŁOGA:2 ludzi PRZEBIEG SŁUŻBY: 1970: SUM - P. P. Żegluga Mazurska, Giżycko. Ekspozytura w Augustowie. 1991: SUM - Żegluga Augustowska, Sp. z o.o., Augustów. 2… : LECH - własność prywatna, pływa po jez. Nidzkim. Może zabrać do 12 pasażerów. 2006: - w eksploatacji.
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 60
M
Mrozek 10.03.2007, 18 lat temu
Odp: WARMIA
No przepraszam poniosło mnie : p.To wracając do tematu ostatnio próbowałem zasiegnąć informacji w Towarzystwie organizujacym akcje Lubeckiego,i telefonicznie dowiedziałem sie że akcja nie została odwołana,czyli fundusze są dalej zbierane i prawopodobnei trwaja poszukiwania strategicznego sponsora,niestety osoba przy telefonie nei była zbytnio w temacie.Ale chyab lepsze to niż nic:] Pozdrawiam Mrożek bez kropki nad z : p
Odpowiedział(a) w WARMIA
Valdemaras
Valdemaras 10.03.2007, 18 lat temu
Odp: WARMIA
Szanowni Panowie ! Post pt. "WARMIA" ma dotyczyć tylko "Warmii" uzupełnień i zdjęć a nie poruszania wątków typu "Skawa" czy "Anusiak". Dlatego uprzejmie proszę o powściągliwość w prywatnych sprawach. Można przecież to zrobić w innym poście. Na zakończenie dodam że o statku "ANUSIAK" póki co nie słyszałem a "SKAWA" będzie opisana w statkach SI45. Ze swojej strony dodam o ile będę coś wiedział o statku "ANUSIAK" to na pewno to wykażę na forum. Pozdrawiam serdecznie Anusiaków i Mrożka.
Odpowiedział(a) w WARMIA
M
Mrozek 09.03.2007, 18 lat temu
Odp: WARMIA
To jeśli bawimy sie w zjazd wnuków to z chęcia sie dołacze do prośby,dokladniej chodzi o łódź "Skawa". :)
Odpowiedział(a) w WARMIA
S
Staszek 08.03.2007, 18 lat temu
Odp: WARMIA
Mój dziadek był wodniakiem urodzony w Bobrownikach.Z dużą radością dowiedziałem sie ze jedna jednostka nosiła nazwę ANUSIAK. Byłbym bardzo wdzięczny za blizsze informacje na temat związany z moim nazwiskiem,rodzia itp. Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za ten artykół Stanisław Anusiak Toruń wnuk Jana anusiakowie@pl.o2
Odpowiedział(a) w WARMIA
A
Acorus 07.03.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
Uzupełnienie dla życiorysu [b]BRZANY[/b] W dniu 04.11.1998 r. nabyta przez POZ-BRUK Sp. z o.o. z miejscowości Sobota (wraz z prawie całą flotą likwidowanego PBW w Poznaniu i portami w Gorzowie i Poznaniu na Starołęce). W złym stanie technicznym stała w porcie w Gorzowie Wlkp. Złomowana na przełomie 2003 i 2004 r. POZDRAWIAM!!!
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
Valdemaras
Valdemaras 07.03.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
[color=blue][b]"BRZANA"[/b][/color] TYP STATKU: holownik typ HR 150 ROK I MIEJSCE BUDOWY:1960;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków. NR. BUDOWY: 102. NOŚNOŚĆ:6 t. WYMIARY: długość-18.50 m; szerokość- 3.70 m, zanurzenie- 0.53 m. SILNIKI:1 silnik spalinowy; typ DMa-150 Wola;6 cylindrowy. Producent: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie;moc:150 KM. Nr. ser. 3151; rok. prod. 1960 PĘDNIK:2 śruby, PRĘDKOŚĆ:11 km/godz.; ZAŁOGA: 4 ludzi. NUMERY REJESTRACYJNE: Kr-I-5 [I.Ż.Śr. Kraków] PRZEBIEG SŁUŻBY: 1960: BRZANA - P.P. Żegluga Krakowska, Kraków. 1981: BRZANA - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego ,Poznań. 1998: - kupiona przez POZ-BRUK Sp. z o.o. w Sobocie, stała w złym stanie technicznym w Gorzowie Wlkp. 2003/2004: - złomowany.
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
Valdemaras
Valdemaras 07.03.2007, 18 lat temu
Odp: Holowniki HR 150
[color=red][b]BOLEŃ[/b][/color] TYP STATKU: holownik typu HR 150 ROK I MIEJSCE BUDOWY:1960;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków. NR. BUDOWY:101. NOŚNOŚĆ:6 t. WYMIARY: długość-18.50 m; szerokość- 3.70 m, zanurzenie- 0.53 m. SILNIKI:1 silnik spalinowy; typ DMa-150 Wola;6 cylindrowy. Producent: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie;moc:150 KM. Nr. ser. 3084. rok. prod.: 1959 PĘDNIK:2 śruby,PRĘDKOŚĆ:11,5 km/godz.;ZAŁOGA:4 ludzi. NUMERY REJESTRACYJNE: 71 [RDW Kraków]; Kr-I-6 [I.Ż.Śr. Kraków] PRZEBIEG SŁUŻBY: 1960: BOLEŃ - P. P. Żegluga Krakowska, Kraków. 1974: BOLEŃ - Przedsiębiorstwo Budownictwa Hydrotechnicznego ' Odra 1 ',Opole 1994: - wycofany - dalszy los nie znany.
Odpowiedział(a) w Holowniki HR 150
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator

Filtruj po tagach

Popularne wątki w tym tygodniu

Nie znaleziono wątków
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies