O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.
Wyświetl zdjęcie
Jezioro Bodeńskie, lipiec 2011

Jezioro Bodeńskie, lipiec 2011

Prom pasażersko - samochodowy "Konstanz".
Dodane przez: miroslaw rajski
Data: 7 lat temu
Wymiary: 981 x 716 pixeli
Rozmiar pliku: 152.52kB
Liczba wyświetleń: 1,255
Ocena: 0
Komentarzy: 1

1 komentarz

Pozostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • miroslaw rajski
    miroslaw rajski
    Prom pasażersko samochodowy "Konstanz" zbudowała stocznia Bodan Werft w Kressbronn, a oddany został do eksploatacji na linię Meersburg - Konstanz 27 marca 1975 roku. Zastąpił stary prom "Meersburg" z 1939 roku, który w tym momencie został wycofany ze służby. Ze swoimi 68 m długości był "Konstanz" o wiele większy niż cztery poprzednie jednosteki klasy "Thurgau", które miały tylko 54 m. Zamiast 600 zabierał 700 pasażerów i zamiast 40 samochodów osobowych - 54.
    Gwałtownie wzrastający ruch drogowy zmuszał do budowy coraz to większych promów. Bliźniaczy "Meersburg" wszedł do służby w 1980, a "Kreuzlingen" w 1993 roku.
    "Konstanz" od chwili zbudowania jest non - stop w ruchu, dzień i noc, prawdziwy pływający most. Wiem coś o tym, sam wielokrotnie nim płynąłem (zresztą pozostałymi promami również).

    Zimą 2001/2002, kiedy ruch samochodowy jest nieco mniejszy, przeszedł "Konstanz" gruntowną modernizację, a w dziesięć lat później, również zimą 2011/2012 został jeszcze raz dokładnie wyremontowany w bazie armatora w Konstanz - Staad. Odnowiono obydwie sterówki, salony pasażerskie i toalety. Oryginalne silniki napędowe MTU typu 8V 396 TC62 po 515 KW, zastąpione zostały nowymi, również firmy MTU typu 12V 2000 M60 po 600 KW.

    Dane techniczne promu "Konstanz":

    Długość całk........................................................68,00 m
    Szerokość całk.....................................................13,40 m
    Zanurzenie pusto/zał............................................1,67.1,97 m
    Wys. boczna do pokładu sam................................3,10 m
    Wys. całk. ponad linią wodną...............................11,50 m
    Wyporność pusto....................................................612 t
    Ładunek..................................................................230 t
    Ilość pas..................................................................700
    Ilość sam. osobowych.................................................54
    Napęd.......................................................................2 x MTU 12V 2000 M60
    Moc..........................................................................2 x 600 KW przy 1800 obr/min
    Pędniki.....................................................................2 x Voith Schneider typu VSP 20 E 110
    Prędkość pusto/zał...................................................24/22,5 km/h
    Agregaty prądotwórcze............................................2 x 80 kVA 380/220 V
    Koszt budowy...........................................................6,7 mln DM

    I jeszcze kilka zdjęć promu:

    abload.de/img/nr3c81jve.jpg

    abload.de/img/nr3ayekbc.jpg

    abload.de/img/nr3bw5k99.jpg

    Prom "Konstanz" jako model:

    abload.de/img/nr3el7joh.jpg

    "Konstanz" na przystani promowej w Konstanz - Staad:

    abload.de/img/nr3f5tjll.jpg

    I na koniec przystań promowa w Konstanz - Staad widziana z lotu ptaka (a podejrzewam że z lotu Zeppelina). Po prawej stronie widać budynki bazy remontowej armatora, czyli Stadtwerke Konstanz:

    abload.de/img/nr3g15slv.jpg
    - 24.06.2014 14:09
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies