Posiada dwie śruby z tyłu i na dziobie ster strumieniowy jako że napęd elektryczny ma też na wszelki wypadek agregat prądotwórczy. Wadą jest brak chodnika wzdłuż burty.[problem z cumowaniem]
- 11.10.2008 16:24
przylodz
Nie bardzo rozumiem. Ma dwie śruby z tyłu jako napęd i jedną z przodu, jako ster strumieniowy?, czy po jednej: Główny napęd z tyłu i ster strumieniowy z przodu? Półpokłady rzeczywiście by się przydały. Komunikacja zewnętrzna, zerowa.
- 11.10.2008 17:22
zbychu1949
Tak dwie śruby z tyłu i dziób ster strumieniowy a resztę to znaczy długość, szerokość itd. w pózniejszym terminie pozdrawiam Zbigniew W.
- 17.10.2008 17:47
przylodz
Dziękuję, po przemyśleniu, sam do tego doszedłem, Jednostka ładna, ale naprawdę z tą komunikacją rufa-dziób jakoś w niej nietęgo.
- 18.10.2008 19:12
zbychu1949
Wychodzi na to że cumowanie dziobu odbywać się będzie przez okno.
- 19.10.2008 19:18
Apis
Przy dwóch śrubach z tyłu i sterze strumieniowym manewr cumowania może wyglądać tak:
Dochodzimy rufą, cumujemy, składamy dziób do lądu i z lądu na dziób wchodzi człowiek, który zacumował już rufę (podkreślam różnicę: cuma - szpring).
To jest wykonalne nawet przy jednoosobowej załodze, bez sterów strumieniowych i z jedną śrubą
- 20.10.2008 11:27
przylodz
Biorąc pod uwagę, że jest to jednostka, która często staje pod "T", załogant cumujący, nabiega się trochę. Najgorzej mu będzie, kiedy będzie padało i wiało...
- 20.10.2008 15:33
Apis
Nas na zestawach pchanych też nie rozpieszczano: na Górnej Odrze co godzinę śluza i prawie sto metrów na dziób latem czy zimą, we mgle czy deszczu, śniegu i lodzie. I co z tego, że po pokładzie? Czymże jest te kilkanaście metrów tego stateczku kursującego raczej latem?
- 20.10.2008 18:20
przylodz
Zgadzam się, ale nie do końca. W ubiegłym roku byłem świadkiem zmagań z wiatrem statku technicznego "Strzyżyk" w cigacickim porcie. Wiał silny, zachodni wiatr. Strzyżyk usiłował zawrócić w wąskiej końcówce portu. Na silniku się nie dało. Trzeba było zastosować pychy i przy współpracy z silnikiem zawrócić. Trwało to kilkanaście minut i kiedy załodze się wreszcie udało, wszyscy ( było nas kilku obserwatorów) odetchnęliśmy z ulgą. Gdyby tak miało się zdarzyć z "łabędziem", kto by chciał pływać takim tramwajem?
- 20.10.2008 19:14
miroslaw rajski
Największym na świecie statkiem pasażerskim z napędem solarnym jest szwajcarski katamaran MobiCat. Pływa na jeziorze Bielersee w zachodniej Szwajcarii. Zainteresowanym polecam stronę www.bielersee.ch/...
- 27.10.2008 16:49
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies
49
Jezioro Bodeńskie ok. roku 1910
Pchacz HETMAN
Pogłębianie portu
Jezioro Lugano
Jezioro Lugano