Po wybudowaniu pchaczy typu BIZON I i BIZON II i w oparciu o doświadczenia wynikłe z ich eksploatacji opracowano dokumentację seryjną tych pchaczy oznaczonej numerem umowy 2016 i określanej jako BIZON III. Głównymi wykonawcami projektu byli:T. Tomczyk, J. Perski, Z. Majcher, S. Witkowska i W. Piątek z Biura Projektów i Studiów Taboru Rzecznego we Wrocławiu. W stosunku do poprzednich wersji na pchaczach Bizon III zainstalowano wysokoobrotowe silniki produkcji krajowej budowane na licencji silnika Henschel 6R1416 produkcji ówczesnej Niemieckiej Republiki Federalnej. Małe gabaryty i ciężar tych silników pozwoliły na skrócenie pchacza o 1,80 m. Ponadto zastosowano pełną elektryfikację prądem zmiennym o napięciu 220 V co podniosło sprawność działania maszyn pomocniczych oraz poprawiło warunki bytowe załogi. Ponadto pozwoliło to uniezależnić napęd pomp hydraulicznych od silników głównych. W sterówce zamontowano pulpit w kształcie litery "U" gdzie zgrupowano wszystkie wskaźniki silników głównych i pomocniczych jak i urządzenia do sterowania co pozwoliło na jednoosobowe kierowanie pchaczem bez potrzeby przebywania załogi w siłowni.
Budowę pchacza oznaczonego symbolem budowy B 229 zlecono w 1969 roku Płockiej Stoczni Rzecznej w Płocku. Otrzymał on nazwę "Bizon-O-11" i przeznaczony był dla Żeglugi na Odrze. W sumie zbudowano 45 sztuk tych pchaczy.
W 1971 roku wprowadzono kilka zmian w dokumentacji technicznej zgodnie z umową o numerze 2412 a mianowicie:
- zastosowano nowe hydrauliczne windy kotwiczne
- blok mieszkalny posadowiono na nowej elastycznej konstrukcji zmniejszając tym samym natężenie hałasu
- zastosowano wysokosprawne windy typu OHD do wiązań barek
- przeszklono sterownię
Pchacze te oznaczono jako "BIZON III T" gdyż budowane były przez Tczewską Stocznię Rzeczną w Tczewie. Otrzymały symbol budowy B 372, ich produkcję rozpoczęto w 1972 roku. Z kolei Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku rozpoczęła budowę pchaczy oznaczonych jako "BIZON III P" i mające numer budowy B 424.
II. KADŁUB
Statek jest jednopokładowym motorowym pchaczem rzecznym. Posiada jeden pokład ciągły z uskokiem na rufie o wysokości 0,70 m. Kadłub wykonano ze stali okrętowej węglowej normalnej jakości typu St 3 S. Dno konstrukcji pojedynczej o poprzecznym układzie wiązań wytrzymałościowych, poszycie dna wykonano z blach o grubości 5 i 6 mm. Natomiast w rejonie dziobu 8 mm odpowiednio do zastosowanych wzmocnień lodowych pozwalającym pływać w drobno pokruszonym lodzie. Pchacz posiada trzy grodzie poprzeczne wodoszczelne płaskie, które dzielą kadłub na cztery przedziały. Zawierają one licząc od rufy:
I. skrajnik rufowy z urządzeniami sterowymi
II. pomieszczenia mieszkalne, na , które składało się:
a. dwie kabiny jednoosobowe dla kapitana i mechanika
b. dwie kabiny dwuosobowe dla marynarzy
c. kuchnia
d. przedsionek
e. W.C.
f. łazienka z natryskiem
g. suszarnia
III. siłownia
IV: skrajnik dziobowy
Pokład główny usytuowany jest na wysokości 2000 mm od płaszczyzny podstawowej w rejonie śródokręcia oraz 2700 mm w rejonie rufy, wykonano go z blachy stalowej o grubości 5 i 6 mm a na rufie 4 i 6 mm. Dodatkowy międzypokład wewnętrzny ma grubość 4 mm. Ukształtowanie pokładu daszkowe o nachyleniu 2,0 %. Poszycie burtowe ma poprzeczny system wiązań wytrzymałościowych i posiada grubość 5 mm i jest pogrubione do 8 mm w rejonie uskoku pokładu, odstępy wręgowe wynoszą 450 mm. Na pokładzie usytuowana jest nabudowa w, której znajdują się pomieszczenia załogowe, maszynowe i przedsionek. Wykonana jest ona z blachy o grubości 3 mm. Światło dzienne zapewniają duże okna typu kolejowego. W części dziobowej znajduje się sterówka, jest ona podnoszona i opuszczana hydraulicznie przy skoku 1.400 mm. Pchacz posiada po dwa stery zaśrubowe za każdą śrubą typu wypornościowego podwieszane.
DANE TECHNICZNE
Długość całkowita: 20,70 m
Długość na wodnicy: 20,30 m
Szerokość na wręgach: 8,20 m
Szerokość całkowita: 8,28 m
Wysokość boczna: 2,00 m
Zanurzenie konstrukcyjne: 1,15 m
Wysokość nierozbieralna przy
opuszczonej sterówce: 3,60 m
Wysokość nierozbieralna przy
podniesionej sterówce: 5,05 m
Uciąg na palu: 50 kN
Prędkość z dwiema barkami: 11 km/godz.
Autonomiczność żeglugi: 155 godz.
Nosność: 17,70 t.
III. SIŁOWNIA
Napęd główny stanowią dwa zespoły napędowe typu 05H6A lub 57H6Aa Wola-Henschel produkcji Zakładów Mechanicznych im. M. Nowotki w Warszawie. Są to silniki sześciocylindrowe o mocy maksymalnej 308 kW [05H6A] przy 1500 obrotach na minutę i 310 kW [57H6Aa] przy 1600 obrotach na minutę. Dwie przekładnie redukcyjno-nawrotne o przełożeniach 4:1. Pędnik to dwie śruby napędowe o średnicy 1260 mm pracujące w dyszy KortR17;a.
Prąd dostarczają trzy urządzenia prądotwórcze prądu przemiennego po 400 V, 50 Hz typu ZE 266/53 o mocy po 38 kVA kW oraz bateria akumulatorowa prądu stałego 24 V o pojemności 190 Ah. Statek posiada rozdzielnicę zasilania z ladu 3 x 380 V, 50 Hz dla natężenia prądu 63 A.
Na pchaczu zastosowano instalacje elektryczne 3 x 380 V dla zasilania urządzeń siłowych i grzewczych oraz instalacja 24 V prądu stałego dla zasilania oświetlenia postojowego, instalacji sygnalizacyjnej i alarmowej.
Pojemność zbiorników paliwa napędowego wynosi 16 m3 a oleju smarnego o,5 m3.
IV. WYPOSAŻENIE
a. pokładowe
- urządzenia cumowniczo-holownicze:
dwie głowice cumownicze wciągarek kotwicznych
dwa pachoły podwójne na rufie, jeden pojedynczy na rufie i dziobie.
dwa pachoły podwójne na dziobie przeznaczone do szczepiania barek
- urządzenia sczepiające
dwie wciągarki szczepiajace z napędem ręcznym o uciągu 300 kN z dwiema linami stalowymi o średnicy 25 mm z dwoma amortyzatorami sprężynowymi.
- urządzenia kotwiczne
dwie rufowe elektryczno-hydrauliczne wciągarki kotwiczno-cumownicze.
dwie kotwice szerokołapowe o masie 400 kG.
dwa łańcuchy kotwiczne o średnicy 26 mm i długości 30 m z dwoma stoperami typu szczękowego i dwoma zwalniakami
- urządzenia sterowe
elektrohydrauliczne z zespołem siłowym typu NS 3C zasilanym z zespołu pompowego z silnikiem elektrycznym. Zasilanie awaryjne za pomocą pompy napędzanej z przekładni zespołu napędu głównego. System sterowania ze sterówki na drodze elektrycznej z systemem czasowym, sterowanie awaryjne z pokładu obok sterówki na drodze elektrycznej.
bębny linowe
bosaki, sonda ręczna i komplety lin.
b. sygnałowo-radiowe
- komplet lamp nawigacyjnych
- reflektor do jazdy nocnej
- maszt sygnalizacyjny
- tablice mijania
- radiotelefon typu FM 302 [wówczas]
- buczek dźwiękowy
c. ratunkowe
- koła ratunkowe
- inwidualne pasy ratunkowe
- łódź stalowa o długości 3,50 m dla czterech osób służąca również jako łódź robocza
- pływak ratunkowy aluminiowy typu RRośR1;
d. pożarowe
- komplet gaśnic
- koc gaśniczy
- rękawice ognioodporne
- pompa ppoż. napędzana z napędu głównego
- węże pożarowe z prądownicą.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/403P/1
WYMIARY:
długość: 21,01 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,13 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-170 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-11 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/404P/2
WYMIARY:
długość: 20,82 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,13 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-171 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-12 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/405P/3
WYMIARY:
długość: 20,80 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-172 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-13 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/406P/4
WYMIARY:
długość: 21,21 m; szerokość: 8,16 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,10 m; zanurzenie: 1,13 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-178 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-19 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: BIZON-O-19 - Odratrans S.A., Wrocław.
1999: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/407P/5
WYMIARY:
długość: 20,88 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,12 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-173 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-14 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/408P/6
WYMIARY:
długość: 20,80 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-177 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-18 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: BIZON-O-18 - Odratrans S.A., Wrocław.
1999: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/409P/7
WYMIARY:
długość: 20,80 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-174 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1970: BIZON-O-15 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/410P/8
WYMIARY:
długość: 21,02 m; szerokość: 8,15 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,10 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:
PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-20 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/411P/9
WYMIARY:
długość: 20,86 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:
PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-22 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/412P/10
WYMIARY:
długość: 21,01 m; szerokość: 8,15 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,10 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-181 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1970: BIZON-O-21 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/413P/11
WYMIARY:
długość: 20,86 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,01 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-175 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-16 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/414P/12
WYMIARY:
długość: 20,80 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,10 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-182 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1970: BIZON-O-23 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/415P/13
WYMIARY:
długość: 20,79 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,01 m; zanurzenie: 1,10 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-176 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1970: BIZON-O-17 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/416P/14
WYMIARY:
długość: 20,90 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,01 m; zanurzenie: 1,11 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
2 prądnice o mocy 27 kVA 400 V
2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-192 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1970: BIZON-O-24 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/417P/15
WYMIARY:
długość: 20,86 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,01 m; zanurzenie: 1,11 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-193 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1971: BIZON-O-25 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/418P/16
WYMIARY:
długość: 20,88 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,01 m; zanurzenie: 1,10 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-194 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1971: BIZON-O-26 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: BIZON-O-26 - Odratrans S.A., Wrocław.
1999: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/419P/17
WYMIARY:
długość: 20,85 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,12 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-195 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1971: BIZON-O-27 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: BIZON-O-27 - Odratrans S.A., Wrocław.
1999: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/420P/18
WYMIARY:
długość: 20,85 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,11 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-196 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1971: BIZON-O-28 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/421P/18
WYMIARY:
długość: 21,04 m; szerokość: 8,15 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,45 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-204 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1971: BIZON-O-36 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: BIZON-O-36 - Odratrans S.A., Wrocław.
1999: - nie wykaywany.
Pliki cookie - Serwis POLSKA ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) oraz podobne technologie do przechowywania informacji na twoim komputerze.