Po zaprojektowaniu i wdrożeniu do seryjnej produkcji pchacza typu "Żubr"wrocławskie Biuro Projektów i Studiów Taboru Rzecznego opracowało w latach 1959-60 zgodnie z umową 1675 zestaw pchany "TUR", składający się z pchacza o mocy 2 x 120 KM i 2 barek pchanych o nośności po 370 t.
Autorami projektu byli: W. Zbylut, H. Gliszczyński i J. Kucha natomiast barki do zestawu oznaczone jako BPP 375 zaprojektowali B. Tomaszewski i W. Torbus. Zestaw przeznaczony był na rejon Odry i Kanału Gliwickiego.
Zasadnicze różnice pomiędzy pchaczem "Żubr" a "Tur" polegały na
a. wymiarach
b. mocy silników
c. urządzeń sczepiających i kotwicznych
d. układu pomieszczeń
Oznaczony symbolem budowy B 054 wszedł do produkcji w 1961 r, kiedy to Tczewska Stocznia Rzeczna w Tczewie wybudowała dwie prototypowe jednostki dla Żeglugi na Odrze. W sumie zbudowano około 100 sztuk tych pchaczy w tym typ "TUR-M" i "TUR P-150". Pierwszy otrzymał numer budowy B 179 a drugi B 223. Warto nadmienić że "Tur" był wraz z "Bizonem" jest najbardziej rozpowszechnionym polskim pchaczem na naszych wodach śródlądowych.
II. KADŁUB
Zbudowany jako jednopokładowy motorowy pchacz rzeczny ze stali okrętowej St 37s o poprzecznym systemie wiązań wytrzymałościowych, całkowicie spawany z uskokiem na rufie. Posiada 48 wręg w odstępach, co 450 mm do wręgi 38 i co 300 mm od wręgi 38. Kadłub podzielono za pomocą 3 poprzecznych grodzi wodoszczelnych na cztery przedziały. Zawierały one licząc od rufy:
I. skrajnik rufowy z urządzeniami sterowymi.
II. pomieszczenia załogowe i socjalne w skład, których wchodzą:
a. kabina kapitana
b. dwie kabiny dwuosobowe załogi
c. kabina mechanika
d. kuchnia
e. pomieszczenie z natryskiem
f. pomieszczenie W.C.
g. korytarz.
III. siłownia.
IV. skrajnik dziobowy z magazynkiem.
DANE TECHNICZNE
- długość całkowita: 20,86 m
- długość na linii wodnej 20,00 m
- szerokość na wręgach 5,80 m
- szerokość całkowita 6,00 m
- zanurzenie 0,96 m
- wysokość burt
- wysokość nierozbieralna 3,80 m
Od wręgi 5 do 40 umiejscowiona była stalowa nadbudowa mieszcząca pomieszczenia załogowe, siłownię oraz sterówkę. Wykonana z blachy stalowej o grubości 3 mm. Wejście do pomieszczeń załogowych znajdowały się z obu burt poprzez drzwi z pokładu. Po wejściu do przedsionka można było się dostać do kabiny kapitana dość jak na ówczesne warunki obszernej oraz do natrysku. Po środku w kierunku rufy prowadził korytarz położony niżej gdzie znajdowały się po prawej stronie patrząc w kierunku rufy kabina mechanika i kabina załogowa natomiast po lewej kabina załogi i kuchnia z piecem węglowym. Ogrzewanie zapewniał piec CO, który znajdował się przy magazynku bosmańskim przy zejściu z kuchni. Wejście do sanitariatu było niefortunnie usytuowane gdyż wejście do niego następowało osobno z pokładu. Wejście do siłowni również następowało z pokładu głównego. Sterówka usytuowana była w części dziobowej. Na jej dachu usytuowany był pokład pelengacyjny z zapasowym kołem sterowym. Wejście do niej odbywało się schodami z pokładu głównego. Światło dzienne dostarczały okna typu kolejowego i bulaje. Na niektórych pchaczach było ich po dwa do pomieszczeń mieszkalnych i po trzy do siłowni po prawej i trzy do pomieszczeń mieszkalnych i dwa do siłowni po prawej a w innych cztery do pomieszczeń mieszkalnych i trzy do siłowni po prawej burcie i 6 do pomieszczeń mieszkalnych oraz dwa do siłowni po lewej burcie. "Tury" posiadają po dwie pary sterów, czyli cztery płetwy przedśrubowe i cztery zaśrubowe. Sterowanie jest ręczno-hydrauliczne.
III. SIŁOWNIA
Do napędu głównego użyto dwa silniki wysokoprężne dwusuwowe typu B 120 W czterocylindrowe produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku o mocy łącznej 240 KM przy 425 obr./minutę. Zastosowano dwie przekładnie nawrotne o przełożeniu 1:1. Rozruch silnika następował za pomocą butli sprężonego powietrza o maksymalnym ciśnieniu do 30 atm. Butle rozruchowe, ładowało się spalinami, za pomocą specjalnych zaworów na czwartym cylindrze, licząc od koła zamachowego, każdego Pucka. Zużycie paliwa wynosiło około 40 l na godzinę jazdy przy pełnej mocy. Dwie stalowe śruby napędowe o średnicy 920 mm pracują one w dyszach KortR17;a.
Prąd dostarczała prądnica marszowa o mocy 4 kW prądu stałego 24 V. Ponadto przy pomocy tablicy rozdzielczej istniała możliwość zasilania z lądu. Pchacze posiadały również baterie akumulatorów o pojemności 165 Ah.
W okresie późniejszym wielu armatorów rozpoczęło wymianę silników B 120W na następujące silniki:
a. dwa silniki 6 cylindrowe typu SW 680/195 Delfin o mocy łącznej 330 KM [242 kW] przy 2.000 obr./min. produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu i Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku. Przekładnie redukcyjno-nawrotne o przełożeniu 4:1.
b. dwa silniki 6 cylindrowe UE680/193/1 o mocy łącznej 330 KM [242 kW] przy 2.000 obr./min. produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu i Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku. Przekładnie redukcyjno-nawrotne o przełożeniu 4:1.
IV. WYPOSAŻENIE
a. pokładowe
- urządzenia kotwiczne
dwie rufowe windy kotwiczne ręczne.
dwie kotwice czterołapowe o masie 350 kG.
dwa łańcuchy kotwiczne o średnicy 22 mm i długości 30 m z dwoma stoperami typu szczękowego i dwoma zwalniakami
- urządzenia cumownicze
cztery podwójne krzyżakowe pachoły cumownicze po dwa na obu burtach na dziobie i rufie
cztery podwójne na rufie i dziobie
- urządzenia sterowe
ręczno-hydrauliczne
- urządzenia sczepiające
dwie wciągarki ręczne na dziobie + stopery linowe
oraz
bębny linowe
bosaki, sonda ręczna i komplety lin. b. sygnałowo-radiowe
- komplet lamp nawigacyjnych
- reflektor do jazdy nocnej
- maszt sygnalizacyjny
- tablice mijania
- buczek dźwiękowy c. ratunkowe
- koła ratunkowe
- inwidualne pasy ratunkowe
- łódź stalowa o długości 3,50 m dla czterech osób służąca również jako łódź robocza
- pływak ratunkowy aluminiowy typu RRośR1; d. pożarowe
- komplet gaśnic
- koc gaśniczy
- rękawice ognioodporne
- pompa ppoż. napędzana z napędu głównego
- węże pożarowe z prądownicą.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1961; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/1-8/61
WYMIARY:
długość: 20,73 m; szerokość: 5,95 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,09 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1960 r. numery fabryczne: 104/241 i 104/254 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 2 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Sz-I-67 [I.Ż.Śr., Szczecin]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1961: TUR-1 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura w Szczecinie.
1963: TUR-O-01 - zmiana nazwy.
1968: TUR-S-05 - P.P. Żegluga Szczecińska, Szczecin.
1975: TUR-B-03 - P.P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.
198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1995: TUR-B-03 - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz.
2007: - nadal w eksploatacji.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1961; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/1-9/61
WYMIARY:
długość: 20,75 m; szerokość: 5,95 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,07 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1960 r. numery fabryczne: 104/272 i 104/273 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 2 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-87 [I.Ż.Śr., Wrocław]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1961: TUR-2 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1963: TUR-O-02 - zmiana nazwy.
198. : - co dalej ?.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1962; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/3
WYMIARY:
długość: 20,72 m; szerokość: 5,98 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/322 i 104/254 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 2 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-168 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kozle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1962: TUR-3 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1963: TUR-O-03 - zmiana nazwy.
1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle
dalej ?.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1962; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/4
WYMIARY:
długość: 20,74 m; szerokość: 5,98 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/319 i 104/322 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-88 [I.Ż.Śr., Wrocław] Kż-I-166 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1962: TUR-4 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1963: TUR-O-04 - zmiana nazwy.
1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle
1988: - nie wykazywany.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1962; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/5
WYMIARY:
długość: 20,74 m; szerokość: 5,99 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,92 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/352 i 104/356 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:
PRZEBIEG SŁUŻBY
1963: TUR-O-05 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle
1988: - nie wykazywany.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/6
WYMIARY:
długość: 20,75 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/387 i 104/390 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Sz-I-5 [I .Ż.Śr. Szczecin]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1963: TUR-O-06 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1966: - Ekspozytura w Szczecinie.
1988: - nie wykazywany.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/7
WYMIARY:
długość: 20,74 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 1,10 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/386 i 104/392 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:
PRZEBIEG SŁUŻBY
1963: TUR-O-07 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1982.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1993: - nie wykazywany.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/8
WYMIARY:
długość: 20,74 m; szerokość: 5,98 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 0,93
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/386 i 104/392 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:
PRZEBIEG SŁUŻBY
1963: TUR-O-08 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle
1993: - nie wykazywany.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/9
WYMIARY:
długość: 20,72 m; szerokość: 5,98 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,94 m; zanurzenie: 0,98
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/386 i 104/392 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:
PRZEBIEG SŁUŻBY
1963: TUR-O-09 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle
1993: - nie wykazywany.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/10
WYMIARY:
długość: 20,72 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,94 m; zanurzenie: 1,08 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/402 i 104/403 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-90 [I.Ż.Śr., Wrocław]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1963: TUR-O-10 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1977: TUR-B-06 - P.P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.
1985: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1995: TUR-B-06 - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz.
2000: - nie wykazywany.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/11
WYMIARY:
długość: 20,70 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,95 m; zanurzenie: 1,08 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/404 i 104/407 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:
PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-11 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1977: TUR-B-07 - P.P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.
1983: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1995: TUR-B-07 - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz.
2004: - wycofany
2007: - jeszcze istnieje jako wrak.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/12
WYMIARY:
długość: 20,76 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 1,08 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/408 i 104/409 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-91 [I.Ż.Śr. Wrocław] Kż-I-183 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-12 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1993: - nie wykazywany
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/13
WYMIARY:
długość: 20,76 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 0,96 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/428 i 104/430 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: WA-01-0001[ U.Ż.Śr. Warszawa]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-13 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1993: - wycofany.
2R30; : - kupiony przez Rafała Błockiego z Zielonki koło Warszawy. Przebudowany zmienił całkowicie sylwetkę, otrzymał dwa silniki typu: TD163ES; 6 cylindrowe produkcji Volvo-Penta, Göteborg o mocy łącznej 200KM; nr. fabryczne: 13049 i 3849
2003: TUR-W-01 - Żegluga Wiślana, Zielonka.
2007: - w eksploatacji.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/14
WYMIARY:
długość: 20,71 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,09 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/413 i 104/414 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-92 [I.Ż.Śr. Wrocław]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-14 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1993: - nie wykazywany
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/15
WYMIARY:
długość: 20,74 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 0,96 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/416 i 104/417 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:
PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-15 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1993: - nie wykazywany
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/16
WYMIARY:
długość: 20,78 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 1,08 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/438 i 104/442 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-93 [I.Ż.Śr. Wrocław]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-16 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1993: - nie wykazywany
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/17
WYMIARY:
długość: 20,75 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,10 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/445 i 104/437 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-94 [I.Ż.Śr. Wrocław]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-18 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1993: - nie wykazywany
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/18
WYMIARY:
długość: 20,76 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,09 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/460 i 104/459 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-95 [I.Ż.Śr. Wrocław]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-20 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - Odratrans S.A., Wrocław.
1999: - nie wykazywany.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/19
WYMIARY:
długość: 20,72 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 1,09 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/468 i 104/469 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-96 [I.Ż.Śr. Wrocław]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-22 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - Odratrans S.A., Wrocław.
1993: - nie wykazywany.
Pliki cookie - Serwis POLSKA ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) oraz podobne technologie do przechowywania informacji na twoim komputerze.