Rzeczne wycieczkowce typu A'Rosa zbudowała stocznia Neptun-Werft w Rostocku-Warnemünde, w latach 2001-2005. Powstalo w sumie sześć statków. Cztery dla flotylli dunajskiej i dwa dla flotylli rzeki Röne we Francji.
Napęd ich stanowią dwa widlaste, szesnastocylindrowe silniki firmy MTU typoszeregu 2000, o mocy calkowitej 1600 KW (2174 KM).
Niejako przy okazji powiem, że w MTU (Motoren und Turbinen Union, Friedrichshafen) pracuję juz dwadziescia lat i nie tylko z lokalnego patriotyzmu twierdzę, że silniki tej firmy są bardzo dobre Zapewniają statkom prędkość 24 km/h, a obrotowe (o 360°) pędniki marki Schottel + ster strumieniowy na dziobie sprawiają, że te długie statki są bardzo zwrotne i łatwe w obsłudze.
Flotylla dunajska:
A'Rosa Bella, A'Rosa Donna, A'Rosa Riva, A'Rosa Mia
Ilość pasażerów............242, w 100 zewnętrznych kabinach, w 4 kategoriach,
Długość........................124,5 m
Szerokość......................14,4 m
Flotylla rzeki Röne (statki o zmniejszonej szerokości):
A'Rosa Luna, A'Rosa Stella,
Ilość pasażerów.............174, w 86 zewnętrznych kabinach
Długość.........................125,8 m
Szerokość.......................11,4 m
Mirek Rajski
Rzeczywiście: "rosarium"... A'Rosa Bella, A'Rosa Donna, A'Rosa Riva (obrazki są autorstwa "Grzesia" Tomaszewskiego - po kliknięciu powiększają się)
Ładne te statki. O ile jestem w stanie się zorientować, to ich koncepcja została oparta na dużo wcześniejszych jednostkach "Europa" i "Helwetia", zbudowanych w 1960 roku.
Te, tutaj, są dużo większe, ale układ kadłuba i nadbudówek jest bardzo podobny.
Jakie jest zanurzenie tych statków, bo tej informacji nie ma.
Szkoda, że coś podobnego nie buduje się u nas.
Dzięki za informację o zanurzeniu. Dość spore, ale Dunaj i Ren nie są strumykami. Nurtuje mnie też czemu te na Ren są węższe, ale to chyba wynika z faktu, że śluzy nie mogą nic szerszego przepuścić. Galeria bardzo fajna, już ją dodałem do stałych linków
Witam wszystkich bardzo serdecznie
Przyszło mi pisać pracę inżynierską, przy pisaniu której bardzo pomocne będą mi wszelkie materiały o wycieczkowcach pływających w Polsce i nie tylko
Jeśli ktoś dysponuje takowymi materiałami bardzo chętnie z nich skorzystam
Mam także pytanko, czy oprócz Classic Lady po polskich wodach pływają podobne jednostki? Szukałam i nic nie znalazłam...
A-ROSA Flussschif Gmbh 27 marca rozpoczął dziewiczy rejs zbudowaną w Rostoku swoją nową różą A-ROSA VIVA. Długa 135 i szeroka 11,40 m, o zanurzeniu 1,6 m napędzana jest 4 silnikami VolvoPenta o mocy 331 kW każdy. Na pokład zabrac może 202 pasażerów dając im do dyspozycji 99 kabin. Statek posiada 5-osobową załogę + 46 osób z obsługi hotelowo-gastronomicznej.
Brak jego zdjęcia nie jest problemem, gdyż wyglądem i urodą nie odbiega od swoich różanych sióstr.
VIVA przewidziana jest do pływania po Renie, Menie i Mozeli więc mam nadzieję spotkać Ją mając aparat fotograficzny pod ręką. Dodam jeszcze, że na wiosnę przyszłego roku planowane jest wodowanie ósmej róży: A-ROSA BRAVA.
Szanowny Panie Adamie , pańskie wpisy są wiedzy źródłem obfitym. Czerpię z niego upojnie. Na Rodan (niestety) się nie wybieram , a znając plany rejsowe VIVY , z żalem stwierdziłem, że w tym roku się nie spotkamy.
Mój żal był przedwczesny, gdyż dzisiaj o 14.30 przecierałem ze zdumienia oczy przepływając koło A-ROSY VIVY zacumowanej w Ruedesheim na 526 km Renu. Niestety nie miałem pod ręką swojego Canona. Od dzisiaj będę bardziej czujny i mam nadzieję, że to co się odwlecze ....VIVA nie uciecze.
Na pewno miałeś na myśli 3 A-ROSY, gdyż VIVA jest tylko jedna. Dzisiaj szła w dół Renu, ale była poza zasięgiem mojego obiektywu. Przypuszczam, że nocuje Ruedesheim. Może jutro ją upoluję.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies