Od około 1991 r. w Przedsiębiorstwie Inżynierii i Hydrotechniki TAN S.A. z Wrocławia.
Port macierzysty Wrocław. Nr rej.: Wr-I-653. Po upadku armatora wystawiony na sprzedaż. W nowym rejestrze UŻŚ we Wrocławiu nie figuruje.
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 121
NOŚNOŚĆ:5 t.
WYMIARY:
długość-18,70 m, szerokość- 3, 80 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik spalinowy typ 3D6 ;6 cylindrowy; prod.: ZSRR. Nr seryjny: 0733 ;moc:150 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ:13 km/godz.; ZAŁOGA: 4 osoby.
NR. REJESTRACYJNE:
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1964: TUŃCZYK - P.P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.
1993: - nie wykazywany, dalszy los nieznany.
Czy nie mylę się, że został on przekazany szkole w Nakłe gdzie stał na nabrzeżu kilka lat, nastepnie sprzedany osobie prywatnej został przez nią pocięty na złom
Ogólnie brakuje w wykazie całego stanu posiadania Żeglugi Bydgoskiej, która była Armatorem znacznej ilości tych jednostek. Jednak tylko jedną z nich przystosowano do przewozu pasażerów, BAJKA, aktualny port macierzysty Śrem, poprzednio Bydgoszcz w czasie kiedy Armatorem P. Wesołowski, który jednostkę tą odkupił od ŻB i dokonał zmian. O ile pamiątam była to jednostka już po przebudowie siłowni na SW400. Czy została odsprzedana z silnikami nie potrafię w tej chwili odpowiedzieć, jednak najpierw plywała z dwoma 4-cyl Skodami, które ze względu na awaryjność już przez aktualnego Armatora zostały zastąpione dwoma SW266.
Pozdrawiam
Żegluga Bydgoska miała dokładnie tylko cztery holowniki typu HR 150 jak: REKIN, CZARNIAK, DELFIN, TUŃCZYK. Wykaz tych jednostek nie jest skończony ciąg dalszy następuje. Są one tu umieszczane według klucza jakim jest data i numer budowy a więc w kolejności jak schodziły z pochylni. Jest to trochę pracochłonne i wymaga czasu stąd ukazują się co pewien czas. Więc będą i bydgoskie holowniki.
Pozdrawiam
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 122
NOŚNOŚĆ: 5 t.
WYMIARY:
długość-18,68 m, szerokość- 3,80 m, zanurzenie- 0,53 m.
SILNIKI:
1 silnik spalinowy typ 3D6; 6 cylindrowy. prod. ZSRR. 1953r. nr. seryjny 1945; moc:150 KM
PĘDNIK:2 śruby;PRĘDKOŚĆ:12 km/godz.;ZAŁOGA:3 ludzi.
NR. REJESTRACYJNE: 422 [ IŻŚr. Bydgoszcz];Bg-I-74 [IŻŚr. Bydgoszcz]
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1964: DELFIN - P. P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.
1987: - nowe silniki typu SW400M2/1; produkcji: Wytwórnia Silników Wysokoprężnych, Andrychów/Puckie Zakłady Mechaniczne, Puck; moc: 2 x 95 KM
1995: DELFIN - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz.
2000: - wycofany
2007: - statek stoi na slipie w Bydgoszczy miał wymieniane poszycie oraz został przebudowany. Prawdopodobnie zakupiony przez obywatela szwedzkiego.
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 123
NOŚNOŚĆ:
WYMIARY:
długość-18,70 m, szerokość- 3,80 m, wysokość boczna/całkowita:1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik spalinowy; typ DM-150 Wola;6 cylindrowy prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie moc:150 KM
PĘDNIK: 2 śruby, PRĘDKOŚĆ:14 km/godz.; ZAŁOGA: 4 osoby.
NR. REJESTRACYJNE: 407 [IŻŚr. Warszawa] Wa-I-18 [ IŻŚr. Warszawa]
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 124
NOŚNOŚĆ:6.t
WYMIARY:
długość-18,72 m, szerokość- 3,82 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik wysokoprężny; typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1964r. Nr 3428; moc:150 KM
PĘDNIK:2 śruby,PREDKOŚĆ:16 km/godz.;ZAŁOGA;4 osoby.
NR. REJESTRACYJNE: 412 [IŻŚr. Warszawa]
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1964.IX: MIECZYSŁAW - Warszawskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Warszawa.
port mac. Bogdanów.
1998: - wycofany i sprzedany w ręce prywatne.
co dalej ?.
Wtam.
Przy najbliższym pobycie w Marinie Uraz postaram się zdobyć życiorys ,,Cezariona". Foto na stronie Galeria floty. Na pewno pasuje do ktoregoś brakującego ogniwa.
Małe uzupełnienie do pozycji DELFIN. W latach 90-tych rozpoczęto przebudowę na dwa REKINY, prace przerwano silniki zdemontowano, jednostka została przeholowana? do Stoczni w Chełmnie. Sprzedana osobie prywatnej rok prawdopodobnie 1994, pływał po jeziorach ślesińskich. Aktualnie zmienił właściciela; chwilowe miejsce postoju - Stocznia w Bydgoszczy; cel remont. Ciekawe są pewne wprowadzone zmiany; po pierwsze dłuższa nadbudówka oraz napęd hydrauliczny z zastosowaniem silnika SW400 napędzającego dwie pompy. Troszkę mała sprawność.
Zdjęcie bardzo ładne.
W. Popławski
Na jeziorach konińskich pływał dawny holownik HR-150 o nazwie MOJA ZGRYZOTA.
Statek posiadał oznaczenie klubowe [KN-1-9].
W maju 2003 r. przebywał na lądzie w porcie Konin - Morzysław.
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 125
NOŚNOŚĆ:5 t
WYMIARY:.
długość-18,68 m, szerokość- 3,80 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m.
SILNIK GŁÓWNY:
1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie ;moc:150 KM; nr fabryczny: 3422
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ:11 km/godz.; ZAŁOGA: 4 osoby.
NR. REJESTRACYJNE: Wr-I-120
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1965: RZĘDZIAN - Okręgowy Zarząd Wodny, Wrocław.
1974: RZĘDZIAN - Przedsiębiorstwo Budownictwa Hydrotechnicznego "Odra 2" we Wrocławiu.
1986: - wycofany co dalej ?.
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964 Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 126
NOŚNOŚĆ:
WYMIARY:
długość całkowita: 19,26 m; długość m.p.:18,68 m; szerokość- 3,80 m; wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m; zanurzenie-0,65 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik spalinowy typ: DM 150 Wola; 6 cylindrowy; prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy 150 KM; rok produkcji:1964; numer fabryczny: 3440
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 ludzi.
NUMERY REJESTRACYJNE: 413 [R.D.W. i I.Ż.Śr., Warszawa]; Wa-I-82 [I.Ż.Śr. Warszawa]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: SYLWESTER - Warszawskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Warszawa.
1975: SYLWESTER - Olsztyńskie Przedsiębiorstwo Produkcji Kruszyw, Olsztyn.
1988: - brak informacji o dalszych losach.
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 127
NOŚNOŚĆ: 5 t.
WYMIARY:
długość-18,74 m, szerokość- 3,82 m, wysokość boczna/całkowita:1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,75 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie moc:150 KM; rok produkcji: 1964; numer fabryczny: 3423
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ:13 km/godz.; ZAŁÓGA: 3-4 osoby.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wa-I-19 [ I.Ż.Śr. Warszawa]
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1964: SOPLICA - Okręgowy Zarząd Wodny, Puławy.
1974: SOPLICA - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Puławy.
1988: SOPLICA - Zakład Budżetowy Budownictwa Wodnego w Puławach.
1993: - wycofany i sprzedany.
1995: EWELINA - Wołoszyn Stanisław, Puławy.
2007: - brak informacji o obecnych losach.
Dzięki pomocy Acorusa udało się ustalić dalsze losy holownika "Witek" zostały one uzupełnione. O ile dostanę zgodę na opublikowanie zdjęcia to wstawie je do tematu.
Zapraszam
TYP STATKU: holownik ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków. NR. BUDOWY: 128 NOŚNOŚĆ: 5 t. WYMIARY:
długość-18,84 m; szerokość- 3,70 m, zanurzenie- 0,62 m. SILNIKI:1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; producent: Zakłady Mechaniczne
im. M. Nowotki w Warszawie ;moc:150 KM PĘDNIK:2 śruby,PRĘDKOŚĆ:16 km/godz.;ZAŁOGA:4 ludzi. NUMERY REJESTRACYJNE: Wa-I-45 [IŻŚr. Warszawa]
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1965: ŁOSOŚ - P. P. Żegluga Warszawska, Warszawa.
1974: ŁOSOŚ - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Warszawa.
1985: ŁOSOŚ - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Puławy
1990: ŁOSOŚ - Zakład Budżetowy Budownictwa Wodnego, Puławy.
2001: - wycofany, dalej ??
TYP STATKU: holownik ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1965 ;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków. NR. BUDOWY: NOŚNOŚĆ:5 t. WYMIARY:
długość-18,74 m, szerokość- 3,80 m, wysokość burt/całkowita -1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,55 m. SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik wysokoprężny typ DM-150 Wola; 6 cylindrowy: prod: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1964 r. nr 3456; moc:150 KM PĘDNIK:2 śruby, PRĘDKOŚĆ:14 km/godz.; ZAŁOGA: 4 osoby. NUMERY REJESTRACYJNE: Kr-I-20 [I.Ż.Śr. Kraków]
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1965: PSTRĄG - Tarnowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Tarnów. Zakład w Komorowie.
1993: - nie wykazywany w rejestrze PRS
TYP STATKU: holownik ROK I MIEJSCE BUDOWY:1965;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków. NR. BUDOWY: 130 NOŚNOŚĆ: WYMIARY:
długość-18,84 m, szerokość-3,80 m, wysokość burt- 1,30 m; zanurzenie-0,55 m SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik spalinowy typ: DM 150 Wola; 6 cylindrowy; producent: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1964 r. nr. seryjny 3451; moc:150 KM PĘDNIK:2 śruby;PRĘDKOŚĆ:13 km/godz.; ZAŁOGA: 2 ludzi. NUMERY REJESTRACYJNE: Gd-I-52 [IŻŚr. Gdańsk] GD-01-035 [UŻŚr. Gdansk]
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1966: KLEŃ - P. P. Żegluga Gdańska, Gdańsk.
eksploatowany w porcie gdańskim oraz w Delcie Wisły.
1987: - dzierżawa Przedsiębiorstwo Morskiego Budownictwa Hydrotechnicznego "Hydrobudowa" w Gdańsku.
1990: - skierowany do obsługi promu międzybrzegowego w Gdańsku-Świbnie.
1994: KLEŃ - Spółka Cywilna "Wodnik", Gdańsk. [dzierżawa]
1996: KLEŃ - Spółka Cywilna "Wodnik" Marek Wolak i Jerzy Łazarewicz, Gdańsk.
2006: KLEŃ - Marek Wolak, Gdańsk.
Pliki cookie - Serwis POLSKA ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) oraz podobne technologie do przechowywania informacji na twoim komputerze.