Temat powodzi jest znany od czasu kiedy ludzie zaczeli sie osiedlac nad rzekami . Rowniez historia walki z zywiolem wody jest dluga . http://www.mmbydg...egory=news
Sensem biznesu jest robienie biznesu. Myślę, że do tego tanga trzeba więcej niż dwojga. Jest to jakaś jaskółka, ale wszyscy wiemy, że problem jest bardzo złożony.
Panie Januszu, skorzystałem z linka i przypomniałem sobie, że kiedyś dziwiłem się widząc cennik za śluzowanie łodzi turystycznych. Napisałem wtedy, że na Menie łodzie turystyczno- sportowe są śluzowane bezpłatnie, A statki pasażerskie ( jakim i ja pływam) płynąc bez pasażerów, również nie ponoszą opłat. To można chyba nazwać wsparciem turystyki wodnej.
Cieszę się, że został poruszony na forum temat "Turystyki wodnej na szlakach wodnych". Sam działam w Bydgoszczy w temacie rozwoju turystyki na wodzie. Mamy tutaj przy Klubie Sportowym Gwiazda przystań wodną z wszystkimi wygodami dla żeglarzy. Przystań położona jest na Kanale Bydgoskim na trasie wodnej E 70.
Nawiązując do wcześniejszej wypowiedzi w sprawie płacenia za śluzy myślę, że płaćmy za śluzowania tylko niech one będą czynne w soboty i niedziele. To niewątpliwie doprowadzi do szybszego rozwoju turystyki na szlakach wodnych.
hmmm.. a nie są czynne w dni wolne ?? (poza śluzą w Czersku Polskim która z zasady jest nieczynna... sporo turystów opisuje na innych forach "problemy" z obsługą tej śluzy, ponoć chamstwo rodem z PRL'u )
Oby to był dalszy Ciąg zwrócenia się Bydgoszczy Twarzą do wody.A może by tak doprowadzić do przyzwoitości kanał bydgoski.To była by piękna sprawa ,aby w miarę czystą łódką można by było dopłynąć do tej mariny.Ci którzy pływają kanałem bydgoskim wiedzą o czym piszę. Centrum ,owszem- jest piękne.!!!!!
Darku, a może by tak link bezpośrednio do interesującego nas tematu?
@ Bosman Józef. W tym roku mieli wybagrować cały Kanał Bydgoski leżący w granicach miasta Bydgoszcz. Jestem ciekaw jak wykonano tę pracę.
Faktycznie, nie da się inaczej. Próbowałem, ale wraca na stronę główną. Dobrze wiedzieć, że to w zakładce Rewitalizacja, bo raczej bym tam przystani i marin nie szukał.
@Bosman Józef i @Przylodz: Jeszcze dwa tygodnie temu Brda i Kanał Bydgoski od Śluzy nr 2 Miejskiej do Śluzy nr 6 Osowa Góra były zamknięte dla żeglugi z powodu bagrowania. Czyli, że coś tam robią w celu przywrócenia żeglowności DWW-O.
Muzeum Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy coraz bliżej. Ogłoszono przetarg na przystosowanie do tego celu 73-letniej barki. W przyszłym roku obiekt ma być gotowy.
Licząca sobie 73 lata barka powraca do macierzystego portu jako Muzeum Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy / Fot. Tadeusz Pawłowski
Obecnie barka przycumowana jest w porcie Żeglugi Bydgoskiej przy zbiegu ulic Fordońskiej i Spornej. To największa z obecnych tam jednostek. - Kupiliśmy ją, bo jako jedna z ostatnich takich barek ma na burcie napis Bydgoszcz. Zależało nam na tym nie bez powodu. Barka będzie mieściła bowiem Muzeum Żeglugi Śródlądowej jako część Bydgoskiego Węzła Wodnego - wyjaśnia Maciej Grześkowiak, zastępca prezydenta Bydgoszczy.
Więcej informacji na temat barki przekazał nam Andrzej Tomczyk, prezes Fundacji Kanał Bydgoski: - Ma wymiary 43 na 4,85 m. Została zbudowana w Bydgoszczy w 1937 roku. Jest to barka holowana typu kanałówka . Nie miała ubikacji i potrzeby fizjologiczne załatwiano wprost do wody, stąd wzięła się jej ówczesna slangowa nazwa: arabówka . Przez wiele lat pływała po Wiśle, Kanale Bydgoskim, Górnonoteckim. Ściągnęliśmy ją ze Szczecina, gdzie przez dłuższy czas stała przycumowana na jednej z odnóg Odry.
Ogłoszono już przetarg na przystosowanie barki do celów kulturalno-oświatowych. Jednostka jest w kiepskim stanie, więc wymiany wymaga poszycie dna, pokładu, sterówki, należy też wymienić część burty, przystosować dla potrzeb niepełnosprawnych (będzie w niej winda), wybudować sanitariat, a przede wszystkim - przystosować pomieszczenia dla potrzeb ekspozycji.
Założeniem jest, aby zwiedzający mogli zobaczyć jak wyglądało codzienne życie na takiej barce. Znajdą się tam również ciekawe eksponaty, pozyskiwane cały czas od ludzi związanych z żeglugą śródlądową. Będą to między innymi burtowe lampy nawigacyjne, specjalne żerdzie do cumowania i nakierowywania barki na odpowiedni kurs, dokumenty, mundury. Do wykonawcy przebudowy barki będzie należało również jej przeholowanie do miejsca przeznaczenia - w centrum Bydgoszczy.
Barka-Muzeum Żeglugi Śródlądowej zostanie zacumowana na wysokości spichrzy przy Grodzkiej. Na lądzie znajdzie się też część ekspozycji. Z Mostowej będzie prowadziło do barki przebudowane zejście na ulicę Spichlerną, a w dawnej chińskiej restauracji będzie kawiarenka współdziałająca z muzeum. Dwie barki, które stoją tam obecnie, zostaną przesunięte na wysokość hotelu Holiday Inn zdradza ratuszowe plany Maciej Grześkowiak.
Termin składania ofert w przetargu mija w najbliższą środę. Urząd Miasta przewiduje, że Muzeum Żeglugi Śródlądowej zostanie udostępnione zwiedzającym w przyszłym roku.
Żródło - Express Bydgoski
Pływałem po Bydgoszczy, podziwiam dokonania już jest świetnie, ale... . Dlaczego budowane i projektowane mariny są wyłącznie dla kajaków. Podzielono je na kategorie RA (L-5,5m; B-2,0m; H-1,75m),RB (L-9,5m; B-3m; H-2,5m),oraz RC (L-15m; B-4m; H-3,75m) i niestety większe jednostki mają miejsce poza centrum tj. w Żegludze i Brdyujściu. Uważam to za nieporozumienie, rozmawiałem o tym z Panem Wrońskim w lipcu br. i zapewniał że jedynie Gwiazda musiała (zakole) mieć ograniczenia. To jest na szlaku dużej międzynarodowej drogi E70 i jednostek dłuższych niż 9,5m na pewno będzie wiele. Jakie jest Wasze zdanie, czy nie należało by interweniować?
Pliki cookie - Serwis POLSKA ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) oraz podobne technologie do przechowywania informacji na twoim komputerze.