Niemieckie dotacje do AIS. Czas ucieka!
Opublikowane przez Apis dnia 15.06.2010 22:38
Od 1.11.2009 wyposażanie statków śródlądowych w przyjęty system Inland-AIS-Technik dotowany jest ze środków państwowych. Pisaliśmy o tym tutaj: Link. Termin składania podań na uzyskanie wsparcia na AIS wkrótce upływa.

Do dzisiaj wpłynęło do Wasser- und Schifffahrtsdirektion West, (WSD - Dyrekcja Dróg Wodnych i Żeglugi - Zachód) ponad 400 podań, na podstawie których przyznano dotacje do kwoty max. 2100 euro. W sumie może być dotowanych 2800 statków, z czego wynika, że wielka część funduszy przeznaczonych na ten cel stoi jeszcze do dyspozycji zainteresowanych. Niemiecki program pomocy w tej dziedzinie definitywnie nie będzie przedłużony i upływa z dniem 1.11.2010, czasu zostało więc mało.
Rozszerzenie aktualności
Od 1.11.2009 wyposażanie statków śródlądowych w przyjęty system Inland-AIS-Technik dotowany jest ze środków państwowych. Pisaliśmy o tym tutaj: Link . Termin składania podań na uzyskanie wsparcia na AIS wkrótce upływa.

Do dzisiaj wpłynęło do Wasser- und Schifffahrtsdirektion West, (WSD - Dyrekcja Dróg Wodnych i Żeglugi - Zachód) ponad 400 podań, na podstawie których przyznano dotacje do kwoty max. 2100 euro. W sumie może być dotowanych 2800 statków, z czego wynika, że wielka część funduszy przeznaczonych na ten cel stoi jeszcze do dyspozycji zainteresowanych. Niemiecki program pomocy w tej dziedzinie definitywnie nie będzie przedłużony i upływa z dniem 1.11.2010, czasu zostało więc mało.

WSD-West apeluje przeto do wszystkich potencjalnych odbiorców dotacji o jak najszybsze składanie podań i nie przegapienie okazji. "Korzystajcie z tego państwowego wsparcia, ponieważ wyposażenie statków śródlądowych w system Inland - AIS i korzystanie z niego na niemieckich i międzynarodowych drogach wodnych będzie wkrótce obowiązkiem".

Inland-AIS pozwala oszczędzać na trzech płaszczyznach: unikania wypadków, ograniczenia czasu przestojów i optymalizację prędkości statków. Opłaca się więc skorzystać z oddanego do dyspozycji przez EU i państwo funduszu.

Poprzez Inland-AIS wyraźnie zwiększa się bezpieczeństwo i rentowność (opłacalność) w żegludze śródlądowej. Również wykorzystanie dróg wodnych ulega znacznej poprawie.
Bliższe informacje na temat składania podań otrzymacie państwo pod Link lub bezpośrednio w WSD West.